نقش کانون پرورش فکری  در شکل گیری شخصیت کودکان اهمیت  ویژه ای دارد

حسین نژاد نقش کانون پرورش فکری را در شکل گیری شخصیت کودکان مهم دانست و گفت : پیشرفت در صنعت ارتباطات نباید موجب شود تا حوزه پرورش فکری کودکان مغفول بماند لذا کانون باید با ایجاد خلاقیت و جاذبه، ارتباط خود را با کودکان حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در این دیدار استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری در شکل گیری شخصیت کودکان بسیار موثر است گفت: با توجه به پیشرفت صنعت ارتباطات و اینترنت به عنوان رقیب در پرورش و شکل گیری شخصیت کودکان باید مراقب باشیم تا با جذابیت در فعالیت ها از حالت سنتی به مدرن تبدیل شویم.

حسین نژاد با بیان اینکه  نباید اجازه دهیم جاذبه های  مجازی عنان کار را از ما بگیرد افزود: ارتباط فیزیکی در درون کانون  تشدید شود و فعالیت ها و برنامه های کانون در عموم مردم نباید قطع شود.

او گفت: ما با قوت و قدرت از کانون حمایت خواهیم کرد تا شاهد اثر بخشی  بیشتر فعالیت و برنامه های این نهاد در بین کودکان استان باشیم.

فرهاد آقابیگی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی نیز با تشریح  برنامه  سه ساله ی  استان جهت ارتقا جایگاه کانون در  حوزه زیر ساختی و  فرهنگی هنری  خراسان شمالی  گفت : با هدف ایجاد یک جریان فرهنگی بعد از کرونا در بین خانواده ها در سطح استان  و ارتقا فرهنگ عمومی استان   با محوریت کودک و نوجوان و خانواده برنامه های زیادی در کانون پرورش فکری برگزار می شود.

او یکی از  این فعالیت ها را اجرای  طرح روشنان در تابستان امسال دانست و گفت: این طرح  در سه شاخص قصه، تئاتر و کتاب برگزار می شود که در بخش قصه ، قصه  گویی با شعار "قصه لبخند زندگی " با هدف  آموزش های عمومی و اختصاصی قصه گویی  و جمع آوری قصه های بومی ،  در بخش کتاب  نگاه ویژه با ترویج فرهنگ کتاب خوانی برای عموم مردم و در بخش تئاتر  نیز آموزش های تخصصی و تولید تئاتر با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و حمایت از هنرمندان است.

او گفت : پیک امید با اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری و طرح قاصدک  با هدف امانت دهی کتاب جهت استفاده مناطق کمتر برخوردار استان و نقاط محروم در حال اجراست.

آقا بیگی گفت :در بخش زیر ساختی نیز  مرکز آفرینش های هنری خراسان شمالی که مجهز به پلاتوی تخصصی تئاتر، استودیو و کارگاه های هنری است  به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  در پایان با اشاره به  سینمای کودک کانون که در میدان خرمشهر با ظرفیت ۲۷۰ نفر  واقع شده است  افزود : تجهیزات فنی این سینما  در صورت تخصیص بودجه  خریداری خواهد شد  .

گفتنی است ؛کانون پرورش فکری استان ده  مرکز ثابت و ده مرکز سیار دارد که   این مراکز در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی چه در فضای مجازی و حضوری در حال فعالیت هستند و  پروژه های  شهرستان  های جاجرم، آشخانه، غلامان در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =