ایجاد خانه‌ خلاقیت و نوآوری برای کودکان در سراسر کشور

با هدف ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های خلاقیت و نوآوری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد فناوری نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین امضای این تفاهم‌نامه روز ۷ خرداد ۱۴۰۱ با حضور رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم ریاست جمهوری و مدیرعامل کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد.

بر اساس این گزارش مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: امروز در فرآیند برنامه‌های کانون روز بسیار خوبی است چرا که اساس حوزه فعالیت کانون ارتباط مستقیم مربیان و کشف و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان است و در قبال این شکوفایی خلاقیت، تولیدات آن از قبیل کتاب، سرگرمی، فیلم و... نیازمند توسعه و نوآوری است.

وی ضمن قدردانی از توجه و اهمیت دادن ستاد فناوری‌های نرم ریاست جمهوری به حوزه فعالیت کانون افزود: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه همکاری با ستاد فناوری‌های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شاهد اتفاق‌های خوبی در عرصه کودک و نوجوان باشیم و بتوانیم بخشی از نگرانی‌های خانواده‌ها و نیازهای بچه‌ها در حوزه تعلیم و تربیت را برطرف کنیم.

مدیرعامل کانون هم‌چنین یادآور شد: با امضای این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی برای افراد و شرکت‌های خلاق که در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند فراهم‌ خواهد شد تا از حمایت این دو نهاد برخوردار شوند.

وی ادامه داد نباید با حوزه کودک و نوجوان سهل‌انگارانه برخورد کنیم چرا که به اعتقاد ما ریشه بسیاری از مشکلات در سهل‌انگاری حوزه تعلیم و تربیت است، بنابراین باید زمینه‌های لازم را در این حوزه فراهم شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

کانون چشمه‌جوشانی است که باید به دریای عظیم فناوری‌های نرم متصل شود

پرویز کرمی رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در آیین امضای تفاهم‌نامه با کانون اظهار داشت: کانون فضایی است که بهترین خدمات را در حوزه پرورش خلاقیت به کودکان و نوجوانان ارایه می‌دهد.

وی با اشاره به نقش نظارتی کانون افزود:  کانون انباشته از دانش فنی است که می‌تواند در استانداردسازی و ارتقای محصولات حوزه کودک و نوجوان به عنوان ناظر کمک کند.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم هم‌چنین با اشاره به گستردگی مراکز ثابت و سیار کانون در نقاط مختلف کشور خاطرنشان کرد: افراد خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان اگر به دنبال فعالیت عدالت‌محورانه‌اند این مجموعه بهترین فرصت برای آن‌ها است.

وی در پایان ابراز داشت: بر اساس مصوبه رییس جمهور در سفر استانی اخیر، مقرر شد در هر شهر پنج خانه خلاق راه‌اندازی شود و کانون می‌تواند به شکل‌گیری این مهم کمک کند و در آینده نزدیک شاهد تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌های خلاق باشیم.

بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و ستاد فناوری‌های نرم، اصلاح ساختار برنامه و بودجه به منظور اولویت‌دهی و حمایت از خدمات و تولیدات فرهنگی‌هنری، فناوری‌های نرم و خلاق دانش‌بنیان، تسهیل بسترهای لازم برای تجاری‌سازی محصولات وخدمات حوزه کودک و نوجوان با استفاده از فناوری‌های نرم و خلاق دانش‌بنیان و همکاری در اجرا و به‌کارگیری نظام جامع آماری استاندارد و تحول در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تنظیم‌گری با هدف شناسایی موانع و مانع‌زدایی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه کودک و نوجوان از موضوع‌های مطرح شده است.

هم‌چنین حمایت از برگزاری رویدادهای تخصصی صنایع خلاق مرتبط با حوزه کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری، کمک به عرضه محصولات و خدمات حوزه کودک و نوجوان در خانه نوآور و صادرات ایران ساخت در داخل و خارج از ایران جهت صادرات محصولات و خدمات حوزه صنایع خلاق و دانش‌بنیان، حمایت از حضور شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخل و خارج و برپایی غرفه تخصصی و تسهیل بسترهای نوین فناوری‌های دیجیتال( بلاک‌چین، هوش مصنوعی،خدمات ابری و...) برای توسعه و تسهیل کسب و کارهای صنایع خلاق حوزه کودک و نوجوان از دیگر موضوع‌های طرح شده در تفاهم‌نامه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و ستاد فناوری‌های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =