سومین نشست شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی برگزار شد

سومین نشست شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی در معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جمال حیدری رئیس دبیرخانه مرکزی جشنواره در ابتدای این نشست گزارشی آماری درباره تعداد آثار با شرح جزییات در چهار دوره برگزاری جشنواره و نوع داوری چهارمین جشنواره ملی فردوسی ارائه داد.

سپس الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه دست‌اندرکاران جشنواره و اعضای شورای سیاستگذاری، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را موجب تسلط بر ابزارها و امکانات زبان فارسی، توجه به هویت ملی و تقویت زبان و ادب فارسی و ایجاد شبکه فراگیر دانش‌آموزی و فرهنگی دانست.

در ادامه این نشست اعضای شورا در خصوص چگونگی برگزاری آیین پایانی جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه کتاب برای برگزیدگان با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی و کانون پرورش فکری، انتخاب سخنرانان و میهمانان آیین پایانی و... گفت‌وگو کردند.

جشنواره ملی فردوسی نخستین بار در سال ۱۳۹۷ به منظور پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و با هدف کشف و شناسایی استعدادهای ادبی دانش‌آموزان، به پیشنهاد اداره استعدادهای درخشان استان خوزستان با موافقت سازمان ملی پرورش و استعدادهای درخشان شکل گرفت. این جشنواره در نخستین دوره، بین مدارس استعدادهای درخشان قطب دو استان‌های کشور با دریافت ۵۷۱ اثر و با اجرای آیین پایانی در اسفند ۱۳۹۷ در شهر اهواز برگزار شد.

دومین و سومین دوره جشنواره به صورت کشوری با اجرای آیین پایانی در بهمن ۱۳۹۸ و تیر ۱۳۹۹ در اهواز به ترتیب با دریافت ۱۰۰۰ و ۱۵۰۱ اثر به کار خود پایان داد.

این جشنواره از ابتدا تاکنون با همکاری، مشارکت و پشتیبانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، بنیاد نخبگان استان خوزستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

بر اساس این خبر از سال ۱۳۹۹ در سومین دوره برگزاری با تشکیل شورای سیاستگذاری، متشکل از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، فرآیند اجرای جشنواره با قوت و کیفیت بیشتری انجام شد.

قرار است همانند سال‌های گذشته تعدادی از مدیران، مربیان و کارشناسان ادبی کانون به عنوان داور و مدرس کارگاه‌های آموزشی در این جشنواره حضور و مشارکت داشته باشند.

این نشست با حضور الهام یاوری رئیس و برخی از مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، جمال حیدری رئیس اداره استعدادهای درخشان استان خوزستان و دبیر جشنواره ملی فردوسی، انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان، مهدی قنواتی مدیر آموزش و علی شیوا عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حبیب یوسف‌زاده ناظر مجلات رشد و مهدی رسولی معاون مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری روز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵تا ۱۷ در سالن جلسات معاونت فرهنگی کانون برگزار شد.

آیین پایانی چهارمین دوره جشنواره ملی فردوسی روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در سالن شهید بهنام محمدی واقع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تهران برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود همانند سال‌های گذشته تعدادی از مدیران، مربیان و کارشناسان ادبی کانون به عنوان داور و مدرس کارگاه‌های آموزشی در این جشنواره حضور و مشارکت خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =