جشنواره پویانمایی تنها دورهمی جامعه انیمیشن ایران است

استادیار دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر با اشاره به ویژگی‌های جشنواره پویانمایی تهران در این دوره نشست‌های تخصصی امسال را پرشور و نشان‌دهنده موفقیت در جذب مخاطبش ارزیابی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه حسینی‌شکیب درباره جلسات نقد دوازدهمین جشنواره پویانمایی بیان کرد: من چند روز پیش آقای کریمی‌صارمی دبیر جشنواره را دیدم و به ایشان گفتم با برگزار شدن جشنواره، یک بار دیگر احساس کردم به موقعیت خودم بازگشته‌ام زیرا جشنواره فرصت خوبی فراهم می‌کند که افراد به هم نزدیک شوند.
استادیار گروه انیمیشن دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر اضافه کرد: ما معمولا درباره جشنواره گلایه می‌کنیم و می‌خواهیم که بزرگ‌تر و بین‌المللی‌تر شود و آقای کریمی صارمی هم معمولا از این نظرات آگاهند، با این حال آن روز گفتم که بعد از این دو سال کرونایی که دانشجویان را در جشنواره دیدم، احساس کردم دوباره در جای درست خودم قرار گرفته‌ام و واقعا آن لحظه قدردان آقای کریمی‌صارمی بودم.
به گفته وی، تداوم این جشنواره در این سال‌ها فوق‌العاده بوده است و این تنها فرصتی است که جامعه انیمیشن می‌تواند دور هم جمع شود.
حسینی‌شکیب درباره اینکه چه اتفاقاتی تراز جشنواره را بالاتر خواهد برد، توضیح داد: من ۱۳ سال است که فضای این جشنواره را تجربه می‌کنم و فکر می‌کنم با توجه به ظرفیت و زمینه‌ای که ما در ایران داریم، این جشنواره در نقطه مطلوبی قرار دارد.
وی همچنین عنوان کرد: نقد من همیشه این بوده است که این جشنواره می‌تواند چهره‌های جهانی بیشتری داشته باشد. با این حال متوجه محدودیت‌های موجود هم هستم که بخشی از فیلم‌های خوب جشنواره‌های جهانی نمی‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند، اما در مجموع در نقطه‌ای که الان هستیم نقطه خوبی است.
این مدرس دانشگاه هنر در ادامه عنوان کرد: برخی هم اعتقاد دارند که جشنواره نمی‌تواند متولی همه چیز باشد و نظرشان این است که اگر جشنواره کوچک‌تر و متمرکزتر شود، عملکرد بهتری دارد. با این حال من فکر می‌کنم در غیاب جشنواره‌های تخصصی نمی‌توان به این جشنواره خرده گرفت. از طرفی این را هم بگویم که می‌توان بیشتر در چنین جشنواره‌هایی مشورت گرفت و برآیند نظرات را برای جشنواره داشته باشیم.
این  مدرس و پژوهشگر مطالعات انیمیشن و رسانه با اشاره به حضور فعالانه دانشجویان انیمیشن در جشنواره تصریح کرد: شکر خدا می‌بینم که دانشجویان و علاقه‌مندان انیمیشن، جشنواره را دوست دارند و از آن اعتبار می‌گیرند. برایم خیلی هم عجیب بود که امسال تعداد دانشجویان و علاقه‌مندان در نشست‌های تخصصی بیشتر از دوره‌های قبل بود.
حسینی‌شکیب با اشاره به دوره‌های قبلی جشنواره عنوان کرد: خاطرم هست که در اولین دوره‌های برگزاری نشست‌های تخصصی که صبح‌ها هم برگزار می‌شد، شاید ۱۰ نفر حضور پیدا می‌کردند اما الان می‌بینیم که چه‌قدر پرشور برگزار می‌شود. این نشان می‌دهد جشنواره موفق است، توانسته مخاطبش را جذب کند و آن‌ها را به خوبی آموزش می‌دهد.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =