توجه به مراکز فرهنگی و هنری باید سرلوحه امور کانون باشد

در آستانه فصل تابستان معاون فرهنگی کانون با حضور در استان قزوین ضمن بازدید از هشت مرکز فرهنگی و هنری، در نشست شورای فرهنگی استان شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تاریخ 18 خرداد 1401، محمود مروج معاون فرهنگی کانون مهمان اهالی کانون استان قزوین بود.

در این بازدید معاون فرهنگی کانون با همراهی مدیرکل کانون استان قزوین سیدعلی اکبر موسوی  از هشت مرکز فرهنگی و هنری ثابت و سیار بازدید کرد و در ادامه در نشست شورای فرهنگی کانون استان قزوین حضور یافت.

وی در جریان بازدید از مراکز با مسوولان و مربیان نیز درباره روند فعالیت‌های کانون به گفت و گو نشست .

مروج در بخش پایانی این بازدید با حضور در نشست شورای فرهنگی استان  کانون قزوین را در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی سرآمد دانست.

در آغاز این نشست مدیرکل کانون استان قزوین با برشمردن شماری از آسیب‌های عدم تفویض اختیارات به استان‌ها در راستای بهبود روند امور اداری و تمرکز زدایی پیشنهاداتی را مطرح کرد.

در ادامه اعضای شورای فرهنگی گزارشی کوتاه درباره واحد مربوط به خود ارائه کردند و پیرامون رفع کاستی‌ها و موانع موجود، مواردی را خواستار شدند.

معاون فرهنگی کانون نیز با بیان اهمیت جایگاه مراکز فرهنگی و هنری ، تاکید کرد توجه به مراکز باید سرلوحه امور کانون باشد.

وی افزود مرکز محوری باید به گونه‌ای در کانون نهادینه شود که مربیان بیش از پیش  به جایگاه خود افتخار کنند.

وی هم‌چنین درباره تناسب‌بخشی به امکانات و فضاسازی‌ها درمراکز فرهنگی و هنری مواردی را مطرح کرد.

مروج با بیان این‎که اگر تمرکز کار روی مراکز فرهنگی و هنری باشد، اتفاقات خوبی در کانون رقم می‌خورد، بر ضرورت پرداخت بیشتر به فعالیت‌های کتاب‌محور و ایجاد انگیزه برای مربیان تاکید کرد.

وی هم‌چنین درباره برگزاری برنامه‌های کلان و کشوری مانند سوگواره‌های حسینی(ع) پیشنهاداتی ارائه کرد.

در پایان این بازدید کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان و مربیان هنری شماری از آثار خود را به یادگار به معاون فرهنگی کانون اهدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =