نشست کانون زبان کهگیلویه و بویراحمد با دانشگاه فرهنگیان

در راستای انعقاد تفام نامه‌های برون سازمانی، کانون زبان ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه فرهنگیان این استان نشست تعاملی برگزار کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد، کبری اخلاقی‌نیا رئیس کانون زبان استان در این دیدار بیان کرد: آشنایی با زبان‌های بین‌المللی پنجره‌ای است برای تبادل فرهنگ و هنر و ادب در پهنه‌ای به گستردگی تاریخ بشری که می‌تواند باعث افزایش آگاهی کاربران شود.

در ادامه افزود: این آشنایی هم‌چنین می‌تواند «دریچه‌ای» برای ورود به دنیایی جدید با همه‌ی شگفتی‌ها و هیجان‌های آن باشد.

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد سپس در خصوص فعالیت کانون زبان ایران گفت: کانون زبان، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش زبان در ایران، سال‌هاست با رویکردی فرهنگی و استفاده از مدرسان توان‌مند و متخصص به زبان‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کند که در کهگیلویه و بویراحمد  نیز نخستین شعبه‌ی آن در سال 1393گشایش یافته است.

اخلاقی‌نیا در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود افزود: شرایط امروز جهانی، رشد علم و سرعت تغییرات در عرصه‌های گوناگون علوم و فنون ایجاب می‌کند که همه‌ی مردم، به‌ویژه کودکان و نوجوانان، نسبت به زبان‌های خارجی مهارت‌های شایسته‌ای داشته باشند، زیرا در هزاره‌ی سوم عدم آگاهی نسبت به زبان‌های دیگر و علومی هم‌چون رایانه، نوعی بی‌سوادی به شمار می‌رود.

دکتر سلیمان حسینی‌نیک رییس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به این‌که استقبال از یادگیری زبان‌خارجی به خصوص زبان انگلیسی در جامعه کنونی گسترش یافته است اظهار کرد: یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند زندگی شما را به شیوه‌های زیادی بهبود بخشد و بر مواردی مانند سلامتی، فرصت‌های شغلی، روابط و رشد و توسعه‌ی فردی اثر بگذارد.

وی ضمن بیان اینکه تسلط داشتن مدیران و کارکنان به مکالمه زبان‌های خارجی به‌عنوان یکی از الزامات ایجاد ارتباط صحیح افزود: دانستن یک زبان دیگر به شما این امکان را می‌دهد تا با افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند، آشنا شوید و رابطه‌ی دوستی برقرار سازید که بدون دانستن زبان، برقراری این روابط ممکن نخواهد بود. علاوه بر روابط و دوستی‌ها، شما با یک زبان دیگر، می‌توانید با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید و در مباحث و موضوعات هیجان‌انگیزی شرکت کنید که تا پیش از آن امکانش را نداشتید.

بحث و گفتگو در خصوص انعقاد تفاهم نامه برای برگزاری کلاس های کانون زبان از مهمترین مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =