کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب کانون تقویت می‌شود

کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمود مروج معاون فرهنگی با بیان این خبر توضیح داد:  این کمیته‌ با انتشار فهرست‌هایی جداگانه در حوزه‌ دختران، ‌پسران و فهرست‌های موضوعی در معرفی این آثار برتر به مخاطبان خود و خانواده‌ها کمک می کند.
کمیته کتاب از مجموعه‌های با سابقه کانون است که از سال‌های دور با بررسی کتاب‌های ناشران غیر کانونی، برخی آثار مناسب را انتخاب و درجه‌بندی و در قالب فهرست‌هایی منتشر می‌کرد.
این فهرست‌ها که با نظر کارشناسان مورد تایید کانون انتخاب می‌شد، در اختیار کتاب‌خانه‌ها و مراکز کانون و دیگر مراکز فرهنگی و خانواده‌ها قرار می‌گرفت و کانون نیز تنها در چهارچوب این فهرست کتاب‌های ناشران را خریداری می‌کرد.
در سال‌های اخیر با راه‌اندازی جایزه کتاب ماه و سال از سوی کانون، این مسئولیت درعمل به دبیرخانه این جایزه واگذار شد و اکنون معاون فرهنگی کانون از تقویت فعالیت‌های این کمیته خبر می‌دهد.
مروج در عین حال درباره‌ی راه‌اندازی دوباره جایزه کتاب ماه و سال نیز تصریح کرد: برای شروع دوباره‌ی کار دبیرخانه این جایزه کتاب باید مسایل مالی آن حل شود و تعهداتی که نسبت به پدیدآورنده و ناشر است در نظر گرفته شود.


وی با اشاره به این که مراکز فرهنگی و هنری کانون نیاز به کتاب‌های غیر داستانی هم دارد گفت: کتاب‌هایی که موفق به دریافت جایزه کتاب ماه و سال می‌شوند در فهرست خرید مراکز فرهنگی هنری کانون قرار گرفته و در هر فصل به صورت فهرست کتاب‌های مناسب اعلام شوند.
معاون فرهنگی کانون گفت: جایزه کتاب ماه و سال در جهت بالابردن کیفیت کتاب‌های کودک و نوجوان، حمایت از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در سال‌های قبل برگزار شده است.
گفتنی است؛ کتاب ماه، عنوان جایزه‌ای‌ست که هر ماه انتخاب و درپایان هرفصل از سوی کانون پرورش فکری، به یک نویسنده یا شاعر یا مترجم و یا ناشر اهدا می‌شود.
جایزه‌ی کتاب سال، نیز جایزه‌ی سالانه‌ی کتاب کانون پرورش فکری است که از میان کتاب‌های نامزد هیأت بررسی و انتخاب کتاب در طول سال، انتخاب و به شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران اهدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =