کد خبر: 315824
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
بازدید 171
 «دمنوشی از کتاب» خردادماه برگزار شد

دومین نشست ادبی «دمنوشی از کتاب» با حضور کارکنان خانم اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، دومین نشست ادبی «دمنوشی از کتاب» با معرفی کتاب‌های «کیمیاگر» نوشته پائولو کوئلیو، «قهوه سرد آقای نویسنده» نوشته روزبه معین و «اثر مرکب» نوشته دارن هاردی از سوی زهره ده‌یادگاری و طیبه اعتمادی کارشناسان آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

بنابر این خبر، در ابتدای این نشست ده‌یادگاری گفت: کتاب کیمیاگر اثر نویسنده نام‌آشنای برزیلی، پائولوکوئلیو است. در نقدها و بررسی‌های این کتاب گفته شده که این اثر اقتباسی از داستانی از دفتر ششم مثنوی معنوی مولوی است. خود پائولو کوئیلیو این موضوع را رد نمی‌کند، اما می‌گوید بیشتر از داستانی از خورخه لوئیس بورخس داستانش را الهام گرفته است. پائولو کوئیلیو در جوانی به تهران سفر کرده و در محضر عارفی ایرانی با اندیشه‌های مولوی آشنا شده است.

وی به روایت خلاصه داستان این کتاب پرداخت و درباره مفهوم اصلی آن افزود: آنچه در کیمیاگر می‌خوانیم «حدیث خویش» و یا همان ماموریت شخصی و تنها وسیله‌ای است که فرد به کمک آن می‌تواند زندگی رضایت‌بخشی داشته باشد. در واقع جهان در صورتی می‌تواند به کمال برسد که همه‌ی موجودات در آن در تلاش باشند تا ماموریت شخصی خودشان را انجام دهند و در این راه به موجودی بهتر تبدیل شوند و رشد و پیشرفت کنند و در نهایت هدفی جدید برای خودشان تعریف کنند.

کارشناس فرهنگی کانون کرمان در جمع‌بندی نهایی ۱۰ درسی که از کتاب کیمیاگر می‌توان آموخت را این طور ذکر کرد: «ترس از موانع از خود موانع بزرگ‌تر است، آن چیزی که حقیقت دارد، همیشه پایدار می‌ماند، یکنواختی را حذف کن، لحظه حال را دریاب، موفقیت تو اثری دنباله‌دار در جهان دارد، تصمیم بگیر، از واقعیت دور شو،  از پافشاری کردن دست برندار،  بر سفر شخصی خودت تمرکز کن، همیشه عمل کن.»

این در حالی است که، طیبه اعتمادی هم  کتاب «قهوه سرد آقای نویسنده» را یک رمان ایرانی با موضوع عاشقانه و با  تمِ معمایی – هیجانی معرفی کرد که در مدت زمان تقریبا یک ماهه به چاپ بیستم رسیده و می‌توان گفت به نحوی شگفتی‌ساز است.

اعتمادی درباره کتاب «اثر مرکب» این‌گونه بیان داشت: رسیدن به موفقیت امری ناگهانی نیست و عوامل متعددی یک فرد عادی را تبدیل به یک انسان موفق می‌کند. کتاب اثر مرکب برگرفته از تجربیات شخصی دارن هاردی  است. او سال‌ها جزو سرآمدان صنعت موفقیت و پیشرفت شخصی بوده، صدها هزار دلار را صرف آزمودن ایده‌ها، منابع و فلسفه‌های مختلف کرده و در نهایت ماحصل آن‌ها را در این کتاب گنجانده است.

 کتاب حاضر شما را از این سردرگمی رها و ذهنتان را بر روی اصول اساسی موفقیت متمرکز می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ، لازم نیست اطلاعات جدیدی کسب کنید، بلکه باید برنامه‌ای مدون و سازمان یافته‌ای داشته باشید تا در رسیدن به اهدافتان شما را یاری کند. دارن هاردی با بیان ۶ اصل تکنیکال و ثمربخش، مسیر پرپیچ و خم موفقیت را برایتان هموار می‌کند.

یادآور می‌شود، «دمنوشی از کتاب» از سری برنامه‌های پیش‌بینی شده آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان است و با محوریت معرفی کتاب و هر محتوای فرهنگی تشکیل شده و در هر ماه یک نوبت برگزار خواهد شد.

بر همین اساس، کارشناسان متولد آن ماه یک کتاب یا محتوای فرهنگی چون فیلم، کلیپ، متن و ... را برای حاضران نشست معرفی می‌کنند و گفتگویی متناسب با موضوع مورد بحث انجام خواهد شد.

بریدن کیک تولد معرفی‌کننده و فوت کردن شمع و طلب دعای خیر از دیگر برنامه‌های هر نشست خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =