کد خبر: 316438
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در مراکز کانون استان کردستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت هفته ی حجاب و عفاف برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سرپرست کانون استان کردستان در سخنانی گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در بین کودکان و نوجوانان مراکز کانون استان به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی می پردازد.
حمید رضا گوهری درسخنانی گفت: تربیت دینی و قرآنی فرزندان یک ضرورت است. کسانی که تربیت کودکان و نوجوانان خود را از وظائف خویش به حساب نمی آورند، عواقب این بی توجهی به صورت آسیب های ماندگار در فرزندان آنها پدیدار می گردد. عمق بخشیدن به آموزه های دینی در کودکان و نوجوانان، آنان را از آسیب های اخلاقی و اجتماعی مصون می دارد. آموزش صحیح از روی عطوفت و مهربانی باعث درونی شدن ارزشهای دینی همچون حجاب وعفاف می شود.
گوهری افزو: عادت بخشی،‌ الگو سازی و شیرین سازی حجاب و عفاف برای کودکان و نوجوانان باید از سنین کودکی و نوجوانی شروع شود و نباید آن را به بعد از سن تکلیف موکول نمود. شناسائی و بررسی شیوه های صحیح و کاربردی و تأثیر گذار در نهادینه کردن حجاب و عفاف از جایگاه ویژه ای برخوردار است. شیوه ها و روش های الگو آفرینی، ‌عادت بخشی، سالم سازی، محبت،‌ تشویق،‌بصیرت بخشی و قصه گوئی از جمله شیوه های تربیتی در نهادینه کردن حجاب و عفاف برای کودکان و نوجوانان می باشد.
وی در ادامه قصه گویی، نقاشی، کتابخوانی، شعرخوانی، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، کاردستی ، و... از جمله برنامه های اجرایی مراکز کانون استان کردستان نام برد که در راستای نهادینه کردن حجاب و عفاف در بین کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
سرپرست کانون استان کردستان در سخنانی از برگزاری کارگاه ادبی با عنوان " شمیم حجاب من "  در مراکز کانون استان نام برد و خاطر نشان ساخت: در این کارگاه اعضا در قالب نوشتن متن های خلاقانه ، از احساسات خود در مورد حجاب صحبت کردند و نوشتند. برگزاری کارگاه داستان نویسی با عنوان " حریم عشق " در این کارگاه اعضای نوجوان در قالب داستان ، از حفظ حرمت های الهی که سرآمد آن ها حجاب و عفت است و با موضوع مصداق های حجاب و عفاف  در قالب داستان های کوتاه نوشتند که اعضا در این کارگاه ها حضوری فعال پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =