جان شما ، جان آب

اعضا مرکز فرهنگی هنری شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج در کارکاه آموزشی شیوه‌های صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب که با همکاری روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد شرکت کردند.

ه گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، این کارگاه روز سه شنبه 28 تیر ماه سالجاری با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب برای تعداد 170 نفر از اعضا کودک و نوجوانان مرکز شماره 5 سنندج با حضور سرپرست و جمعی از کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان و مدیر روابط عمومی و تعدادی از کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای استان، در محل مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون، برگزار شد.

در این برنامه حمیدرضا گوهری با اشاره به کاهش شدید نزولات آسمانی و منابع آبی در استان، بهترین راه عبور از این بحران را فرهنگ‌سازی و استفاده صحیح از منابع آب دانست و از اعضا خواست ارزش آب را بیشتر بدانند و در کلیه مصارف از این عنصر حیاتی، محافظت کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، افزود: هدف از برگزاری این نوع کارگاه‌ها، آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و نهادینه نمودن استفاده صحیح از آب، در بین خانواده‌هاست.

وی با اشاره به نقش اثرگذار مربیان بر فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب، گفت: مربیان بواسطه ارتباط مستقیم با اعضا و دانش آموزان، به عنوان ظرفیتی تاثیرگذار محسوب می شوند که می‌توانند برای انتقال پیام‌های آموزشی با محتوای ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی به جامعه هدف (دانش آموزان و والدین)، از این ظرفیت مؤثر در عرصه تعلیم و تربیت نسل جدید، استفاده نمایند.

در این کارگاه، ضمن برگزاری برنامه و مسابقات متنوع، دانش‌آموزان با اهمیت و ارزش آب در زندگی اجتماعی انسان‌ها بیش از پیش آشنا شدند و از سوی فایق زندی کارشناس حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان و محمدرضا شهابی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج، آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی راه‌های صحیح مصرف بهینه آب و فرهنگ‌سازی و انتقال اطلاعات کسب شده به خانواده‌ها، داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =