دومین جلسه  از سلسله نشست های سیر مطالعاتی با محوریت بحث و بررسی پیرامون کتاب رستاخیز کلمات

دومین جلسه از سلسله نشست های سیر مطالعاتی با محوریت بحث و بررسی پیرامون کتاب رستاخیز کلمات با ضحور مربیان ادبی کانون استان کردستان برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این نشست طاهره شهابی کارشناس مدیریت آفرینش های ادبی و هنری و مربیان ادبی استان حضور داشتند. در این چلسه با اشاره به اهداف مشخصی که تعیین سیرمطالعاتی کارشناسان و مربیان ادبی دنبال می کند ، بیان شد که در واقع با برگزاری این جلسات و جمع خوانی و به اشتراک گذاشتن دانش  و اندیشه حاضرین در نشست ، مسیری روشن جهت مطالعه ی هدفمند و کاربردی فراهم می گردد تا از این رهگذر علاوه بر افزایش ، به روز رسانی و ارتقای سطح آگاهی کارشناسان و مربیان ، به شیوه ها و روش های نوین و خلاقانه ای در برگزاری کارگاه های ادبی  ختم شود.
بنا بر این گزارش، در این جلسه با ارائه‌ی کلیتی از مباحث کتاب ،  مروری بر مطالبی به شکل کارگاهی پیرامون زبان، فرم، اصول بنیادین جریان فرمالیسم و تأثیرات آن در پیدایش جریان‌ها و نظریات دیگر را ارائه شد. طاهره شهابی در این جلسه با بیان این نکته که کتاب رستاخیز کلمات در لایه های پنهان خود مفاهیم بسیاری را دارد که نیاز به غور و مطالعه ی عمیق دارد تا در هر بار مطالعه کردن ، دانش و اطلاعات بیشتری را کسب کرد.

این گزارش حاکی است، در این جلسه طرح های مربیان ادبی با مشارکت ایشان در زمینه ی آشنایی زدایی قرائت و بررسی شد. طاهره شهابی در جهت تکمیل این طرح ها  با اشاره به درس گفتارهای دکتر شفیعی کدکنی و آوردن نمونه از کتاب ، گفت : این طرح ها با مطالعه ی خروجی آن ها که همان آثار اعضای شرکت کننده در کارگاه است ، تکمیل می شود . بنابراین می توانید این طرح ها را با ذکر اهداف و آثار اعضا تکمیل کنید.

بنا برا این گزارش، از آن جایی که بهره گیری از مفاهیم کتاب رستاخیز کلمات جهت کاربردی شدن در کارگاه ها  به طور عملی صورت پذیرفته است  لذا مقرر گردید در جلسه ی پایانی از سیر مطالعاتی که تا پایان فصل تابستان برگزار می گردد ، طرح ها تکمیل شوند.
گفتنی است دومین نشست سیر مطالعاتی در قالب برخط و در فضای اسکای‌روم در یکم مرداد ماه برگزار گردید. این نشست از برنامه‌های پیش‌بینی شده کشوری درکتاب برنامه سال جاری است که با هدف ‌دانش‌افزایی و ترغیب کارشناسان، مربیان و رابطان ادبی به مطالعه‌ی مباحث کتاب رستاخیز کلمات، اثر محمدرضا شفیعی‌کدکنی برنامه‌ریزی و به اجرا می گرددو اولین نشست آن در تاریخ 11 اردیبهشت ماه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =