کد خبر: 316783
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
بازدید 182
نشست "دردانه ها "برگزار شد

اولین نشست صمیمانه " دُردانه " با موضوع تخصصی حجاب و عفاف روز چهارشنبه ۵ مرداد با حضور پژوهشگر و مربی تخصصی تببین حجاب، فاطمه جعفری فر ویژه دختران نوجوان مراکز ۲ و ۷  در مرکز ۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، به همت کمیته عفاف و حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ، اولین نشست صمیمانه " دُردانه " با موضوع تخصصی حجاب و عفاف روز چهارشنبه ۵ مرداد با حضور پژوهشگر و مربی تخصصی تببین حجاب، فاطمه جعفری فر ویژه دختران نوجوان مراکز ۲ و ۷  در مرکز ۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

جعفری فر نشست را به صورت کارگاهی و پرسش و پاسخ با  اعضا آغاز کرده و در مورد علت نام گذاری روز ۲۱ تیر به نام روز عفاف و حجاب توضیح دادند. 

در ادامه کارگاه جعفری فر سخنرانی چند رسانه ای و ارائه پاورپوینت به بررسی تاریخ حجاب بانوان ایران و جهان قبل از ظهور اسلام و حتی قبل میلاد مسیح علیه السلام پرداخت، سپس به کاهش حجاب در دنیای مدرن امروز اشاره کردند و بررسی علل و مافیای پول و قدرت در کاهش پوشش زنان دردنیای غرب مدرن ،تصاویر و مستندات آمریکا و جریان استکبار جهانی در جریان کشف حجاب دختران نجیب ایران در دوران استعمار قرن اخیر تا ایام فعلی را بررسی کردند .

بخشی از عوارض و تبعات منفی دوری از حجاب را برای زنان و دختران جهان و ایران به روایت تصاویر، پخش کلیپ ،معرفی کتب تخصصی حجاب برای کودکان ( کتاب داستان لینالونا  و کتاب داستان مهدیه و لباس سخنگو) و نوجوانان (کتاب گلپوش، ترگل، جواهرانه، بی پرده با حجاب، قوانین پوشش در دانشگاه های جهان و....) برای مطالعه بیشتر اعضای کانون پایان بخش این نشست بود.

سپس اعضا برگه های صدف شکل را گرفته و در آن نظرات خود در مورد نشست صمیمانه  «دُردانه» را نوشتند و روی پانل از قبل طراحی شده نصب کردند.

در حاشیه برنامه نشست مهمانان برنامه با گیره های روسری تقدیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =