تبیین مفاهیم دفاع مقدس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امری ضروری است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان بر تبیین مفاهیم دفاع مقدس به مخاطبان کودک و نوجوان تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، پیش از ظهر یک‌شنبه نهم مرداد ۱۴۰۱ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، دیدار و درخصوص گسترش هم‌افزایی و همکاری و تبیین مفاهیم دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به مخاطبان کودک و نوجوان، گفت‌وگو کرد.

سلامی در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از همکاری مدیرکل و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری با دفتر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابراز خرسندی از رویدادهای مؤفق فرهنگی در قالب برگزاری جشنواره، مهرواره، فراخوان، چاپ و انتشار کتاب و...، اظهار داشت: کانون پرورش فکری، نهادی مهم در حوزه‌ی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رود و اگر در این حوزه، مفاهیم دفاع مقدس، دقیق و روشن، تبیین شود می‌توان از آن بهره گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه افزود: فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در انتقال گوشه‌هایی از جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام به نسل جدید، مؤثر خواهد بود و اقدامات ارزشمند کانون در حوزه‌ی نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس بایست با قوت ادامه پیدا کند.

وی هم‌چنین یادآور شد: برنامه‌های بزرگ‌داشت دفاع مقدس و مقاومت، طی سال ۱۴۰۱ به‌ویژه در هفته‌ی دفاع مقدس بایست جذاب، نوآورانه و حامل ارزش‌های ناب این دوران برای کودکان و نوجوانان باشد.

سلامی در پایان تصریح کرد: اجرای این فعالیت‌ها و نهادینه‌کردن آن‌ها از سوی مربیان متدین و علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی، روحیه مجاهدات و معنویت را در مخاطبان افزایش می‌دهد و امید داریم که با گسترش همکاری‌های این دو مجموعه، بیش از پیش شاهد رویدادهای بزرگ فرهنگی در حوزه‌ی ادبیات پایداری و مقاومت باشیم.

فرهنگ دفاع و مقاومت بایست از کودکی نهادینه شود

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از توجه کارشناسان و مسئولان این مجموعه به موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زبان هنر و ادبیات به کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: مجاهدت رزمندگان در هشت‌سال دفاع مقدس، جهاد و مبارزه در راه خدا بود و اقتدار و ایثار فعلی کشور ریشه در ازخودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس دارد.

خدابخشی در ادامه‌ی سخنانش، آشنایی اعضای کودک و نوجوان با دوران دفاع‌مقدس را از ضرورت‌های مهم و محوری آینده‌سازی کشور دانست و گفت: فرهنگ دفاع و مقاومت بایست از کودکی نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تعامل سازنده و رو به گسترشی که بین کانون پرورش فکری استان با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد با تعمیق‌بخشی در تولیدات فاخر، تقویت یابد و با روحیه‌ای که در این دو نهاد هست حتماً ثمره‌های خود را به نیکی، ظهور و بروز خواهد داد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش تأکید کرد: امروز بیش‌تر از هر زمان به فرهنگ دوران دفاع مقدس نیازمندیم و بایست الگوهای آن دوران را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم و امید است که با تدوام راه شهدا، توفیقی حاصل شود تا فرهنگ ایثار و جهاد فی سبیل‌الله را در جامعه ترویج دهیم.

گفتنی است، در این دیدار درخصوص برگزاری دوره‌ی آموزشی «معارف دفاع مقدس» ویژه کارکنان و مربیان، تجلیل از پیشکسوتان جهاد مقاومت، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت،  برگزاری دوره‌های آموزشی «سلاله‌ها و سبک زندگی» ویژه مخاطبان کودک و نوجوان، برگزاری دوره‌های قصه‌گویی دفاع مقدس، برگزاری محافل خاطره‌گویی با حضور پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، حضور مربیان و کارکنان در هشت جشنواره‌ی دفاع مقدس و مقاومت، تولید محتوا با موضوع دفاع مقدس در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری در برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های دفاع مقدس مانند ویژه‌برنامه‌ی «سطرهای روشنی»، بارگذاری برنامه‌ها و مستندات در سامانه‌ی جامع دفاع مقدس و... گفت‌وگو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =