نخستین جلسه‌ی عفاف و حجاب کانون استان تهران برگزار شد

نخستین جلسه‌ی عفاف و حجاب کانون استان تهران در سال ۱۴۰۱ با حضور اعضای این کمیته و با حضور دکتر محمود مروج در اداره کل کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ نخستین جلسه‌ی کمیته‌ی عفاف و حجاب کانون استان تهران با حضور دکتر محمود مروج معاون فرهنکی کانون، علی رشیدی‌نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران و دیگر اعضای این کمیته در محل دفتر استان کانون استان تهران برگزار شد.

در این جلسه علی رشیدی‌نیا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و خوش‌آمدگویی به حاضران جلسه، به اهمیت موضوع عفاف و حجاب به ویژه برای سنین پایه اشاره کرد و افزود؛ کانون پرورش فکری باید به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌های متولی فرهنگ‌سازی در کشور، برنامه‌ریزی مدون و حساب‌شده‌ای در حوزه‌ی عفاف و حجاب ارائه و اجرا کند تا نسل‌های مخاطب کانون با فرهنگ عفاف و حجاب از کودکی و نوجوانی انس و الفت گرفته و آن‌ را همواره به عنوان یک ارزش همراه خود حفظ کنند.

در ادامه دکتر محمود مروج معاون فرهنگی کانون، ضمن اشاره به اهمیت موضوع به تبیین مبناهای فکری و فرهنگی مقوله‌ی حجاب و لزوم ایجاد پوشش فرهنگی تاکید کرد و افزود؛ اعضا، مربیان و کارکنان کانون لازم است در این زمینه آموزش‌های لازم را به صورت غیرمستقیم و با شیوه‌های رایج کانونی ببینند تا ضمن اثرگذاری این شیوه‌ها شاهد ماندگاری این آموزش‌ها برای کانونی‌ها باشیم. دکتر مروج همچنین بر اجرای روش‌های خلاقانه در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در رابطه با آموزش مقوله‌ی عفاف و حجاب برای کودکان و نوجوانان و نیز خانواده تاکید کرد و انجام آن را مستلزم کار گروهی و برنامه‌ریزی همه‌ی ارکان کانون دانست.

در ادامه و بر اساس شیوه‌نامه‌ی مصوب ستاد کانون به موضوع عفاف و حجاب پرداخته شد و ضمن قرائت مفاد دستورالعمل تدوین شده، اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات و راهکارهای خود را در خصوص نحوه‌ی فرهنگ‌سازی بیش از پیش در مورد مقوله‌ی عفاف و حجاب ابراز داشته و در رابطه با بومی‌سازی شیوه‌نامه‌ی موجود تبادل نظر صورت گرفت.

در پایان مقرر شد واحدهای مختلف کانون استان تهران با حضور اعضای کمیته‌ی عفاف و حجاب در قالب جلسات مدون شورای فرهنگی، راهکارهای پیشنهادی و عملی خود را در حوزه‌های مختلف ارائه و تصمیم‌گیری‌های لازم در خصوص ابلاغ شیوه‌های اجرا و تولید محتوا در این جلسات اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =