تشریح شیوه‌نامه جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون کهگیلویه و بویراحمد

به منظور تشریح شیوه‌نامه و هماهنگی بیشتر با مراکز کانون استان کهگیلویه و بویراحمد نشست مجازی مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی با حضور مدیر کل کانون این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد؛ نشست توجیهی فراخوان بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون با حضور مدیر کل، اعضای دبیرخانه‌ی استانی و مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری استان به مرحله‌ی اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش کبری اخلاقی‌نیا مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست مجازی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) جشنواره قصه‌گویی کانون را از مهمترین رویدادهای فرهنگی کانون دانست.

وی افزود: با توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده و همچنین بر اساس بخش‌های فراخوان  با تقسیم کار و تدابیر لازم زمینه‌ی حضور فعال قصه‌گویان استان به لحاظ کیفی و کمی در این جشنواره فراهم شود.

مدیرکل کانون استان ارتباط با قصه‌گویان برجسته استانی و شرکت کنندگان در دوره های قبل، تعامل با دستگاه‌های اجرایی هم‌سو و شرکای فرهنگی، تبلیغات محیطی مناسب و استفاده از فرصت انجمن قصه‌گویی را خواستار شد و افزود: روستاهای استان منابع غنی قصه‌های بومی و محلی است و لازم است مربیان کتاب‌خانه‌های سیار با تشریح فراخوان فرصت حضور قصه گویان این مناطق در جشنواره را ایجاد کنند.

کارشناس فرهنگی کانون کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به تشریح بخش های جشنواره پرداخت و اظهار داشت: امسال جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش رقابتی، غیررقابتی و علمی برگزار می‌شود و بخش غیررقابتی ویژه برگزیدگانی است که در دوره‌های پیشین جشنواره قصه‌گویی بیش از سه بار برگزیده شده‌اند و این گروه در مرحله پایانی جشنواره حضور می‌یابند و قصه خود را اجرا می‌کنند و بدون رقابت مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

حسن موسوی افزود: بخش رقابتی جشنواره قصه‌گویی امسال شامل زیرشاخه‌های ملی، بین‌المللی، آیینی‌سنتی، زبان اشاره، بخش ۹۰ ثانیه‌ای و پادکست است و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌توانند در بخش ملی شرکت کنند.

 کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی ، روابط عمومی ، فناوری اطلاعات و آموزش و پژوهش به تشریح فراخوان و بیان نظرهای خود در خصوص حضور فعال مراکز در این جشنواره پرداختند و سوالات مسئولان مراکز  را پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =