کودکان کنشگر و اثرگذار هستند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کودکان و نوجوانان را نباید تنها در نقش مخاطب برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی ببینیم بلکه آن‌ها به‌ویژه نوجوانان، کنشگر و اثرگذار هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام محمد قمی در آیین معارفه و تکریم مدیرعامل کانون پرورش فکری، در این زمینه کودکان و نوجوانان را مظهر امید در جامعه دانست که پرچمداری فرهنگ این کشور را از آن‌ها می‌خواهیم.

وی اضافه کرد: کانونی‌ها بیشتر واقف هستند که این سرمایه‌ها اگر شکوفا شوند خودشان پیشرو می‌شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این آیین که روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد، با بیان حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند: «عاقل‌تر کسی است که بیش از بقیه ناظر به فرداست.» در واقع اساسا نگاه عقل، نگاه به عاقبت‌اندیشی است و عاقل کسی است که آینده را جدی بگیرد. بنابراین اگر کوتاهی کردیم لازم است اهتمام مضاعف داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد قمی در پایان ضمن قدردانی از زحماتی که تاکنون در کانون پرورش فکری کشیده شده است سازمان تبلیغات اسلامی را نهادی کمک‌کننده در کنار کانون پرورش فکری عنوان کرد.

در این آیین که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری، هنرمندان و نویسندگان عرصه‌های مختلف کودک و نوجوان و شماری از کارکنان و مربیان کانون حضور داشتند، حکم انتصاب حامد علامتی به‌عنوان مدیرعامل جدید کانون به وی اعطا و از تلاش‌های مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل سابق کانون قدردانی شد.

این آیین صبح روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =