اجلاس مدیران آموزش و پرورش و کانون نقطه‌ آغازی برای ارتقای همکاری مشترک است

اگر آموزش و پرورش برای توسعه‌ فعالیت‌های پرورشی از ظرفیت کانون پرورش فکری استفاده کند بسیار موفق‌تر خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون استان گلستان درباره دستاوردهای اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش و کانون گفت: در این اجلاس پیرامون ضرورت تربیت تمام‌ساحتی بر مبنای سند تحول بنیادین و سند تحول دولت با تاکید بر هم‌افزایی سازمان‌های مرتبط مطالبی از سوی حاکمیت مطرح شد با این رویکرد که تمامی‌ نهادهای ذیل وزارت باید در جهت اجرای این نوع تربیت اقدام کنند.

وی افزود: من معتقدم در صورتی این تعامل و هم‌افزایی می‌تواند مطلوب باشد و به تربیت تمام‌ساحتی برسد که نقش هر سازمان به‌طور دقیق مشخص شود؛ به‌صورت مصداقی و ویژه عرض می‌کنم روش کانون پرورش فکری به‌گونه‌ایست که با ارتقای مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان و توسعه‌ی فعالیت‌های کتاب محور، همیشه به پرورش مخاطبان پرداخته است. بنابراین حفظ ظرفیت موجود مهم است و این هم‌افزایی باید منجر به ارتقای کیفیت خدمات شود نه اینکه خدای ناکرده با بی‌دقتی و عدم بررسی حرفه‌ای،  رشد و توسعه‌ کانون آسیب زده و وضع موجود را دچار تغییر کند.

مدیرکل کانون استان گلستان در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی در کانون استان گلستان بیان کرد: تاکید برای انجام برنامه‌ پیک امید، تجهیز کتابخانه‌های مساجد و مدارس روستایی، اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور در مناطق کم‌برخوردار، اجرای برنامه‌ پیک امید در مناطق روستایی، مرزی و...، تولید و امانت کتاب و فعالیت‌های کانون برای مخاطبان دارای نیازهای ویژه، خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق کم‌برخوردار از طریق کتابخانه پستی، عضویت رایگان دانش‌آموزان ساکن مناطق روستایی در کانون و ارائه خدمت به آنها و... از جمله مصادیقی است که در کانون اجرا می‌شود.

رجب‌نسب درباره توجه کانون استان گلستان به فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی و تحکیم رابطه خانواده و مدرسه تصریح کرد: اجرای طرح کانون مدرسه، پخش فیلم، انیمیشن در سالن‌های مراکز کانون، برگزاری کارگاه‌های مادر و کودک، برگزاری هشت دوره آموزش مهارت‌های اجتماعی برای نوجوانان، تولید محتوای آموزشی با موضوع‌های مختلف، برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌ها، برگزاری جلسه‌های تخصصی انجمن‌ها، امانت کتاب با موضوع‌های مختلف و ترویج کتابخوانی برای افزایش دانش و آگاهی مخاطبان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اقدام های انجام شده در این بخش است.

وی با اشاره به تأثیر برگزاری مشترک این اجلاس با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و کانون در جهت تحکیم ارتباط‌های دو مجموعه و هم‌افزایی اظهار کرد: با توجه به همسان بودن مخاطبان دو دستگاه، این هم‌افزایی لازم است، البته برگزاری مشترک اجلاس می‌تواند نقطه‌ آغازی برای ارتقای همکاری مشترک باشد اما لازم است تداوم یابد، اگر آموزش و پرورش برای توسعه‌ فعالیت‌های پرورشی از ظرفیت کانون استفاده کند بسیار موفق‌تر خواهد بود.

مدیرکل کانون استان گلستان ادامه داد: دورنمای این ارتباطات مثبت است. افزایش این نوع ارتباطات دوسویه، قطعا می‌تواند فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را توسعه بخشد ولی لازم است تداوم یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =