تعامل مدارس با مراکز کانون، باعث شناسایی استعدادهای بیشتر می‌شود

مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی معقتد است هر چه تعامل مدیران آموزش و پرورش با مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بیشتر شود، استعدادهای بیشتری شناسایی و معرفی خواهد شد.

علی بینش در حاشیه سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون افزود: این تعامل‌ها منجر به همکاری بیش از پیش مدیران مدارس با مراکز کانون‌ خواهد شد و به‌ویژه در شش ماهه دوم سال دانش‌آموزان بیشتری از خدمات مراکز کانون‌ بهره‌مند خواهند شد و این بهترین روش برای ارتقای فکری سرمایه‌های اجتماعی یعنی کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت کنندگان در اجلاس سه روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش، شاهد برنامه‌های متعددی در راستای تحقق اهداف اجلاس بودند. سخنرانی جمعی از مسئولان در رده‌های مختلف، به ویژه سخنرانی رئیس جمهوری حاکی از دغدغه‌های ایشان در حوزه تعلیم و تربیت بود و همین امر مسئولیت متولیان حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش را سخت می‌کند.

به گفته بینش، مهمترین دستاورد این اجلاس تبیین ضرورت و اهمیت بالای سند تحول آموزش و پرورش و نقش مجموعه‌هایی نظیر اداره‌های کل آموزش‌ و پرورش، کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان در تحقق اهداف این سند است.

مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که در کمیسیون‌های تشکیل شده و با محورهای اعلام شده، درباره فعالیت‌های کانون موضوع‌هایی مطرح شد که بتواند در آتی گشایشی را فراهم کند؟ گفت: جلسه‌ای که به صورت مشترک با حضور مدیران ارشد و مسئولان آموزش و پرورش، کانون، نوسازی و دانشگاه فرهنگیان در روز دوم اجلاس برگزار شد می‌تواند محور همکاری‌ها و تعاملات سازنده آنها را شکل دهد و توسعه ببخشد. مشروط بر آنکه نگاه تخصصی در این همکاری‌ها در اولویت باشد. این جلسه قطعا نقطه عطفی در توسعه کمی و کیفی همکاری‌های مشترک خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خدمات و فعالیت کتابخانه‌های سیار و پستی کانون‌ و حضور فعال کتابخانه‌های ثابت کانون‌ در مناطق حاشیه‌نشین و محروم مهمترین دلیل برای رعایت عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوان است. البته در این زمینه جای کار بسیاری هست که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق می‌شود این خدمات را هم به لحاظ کمی و هم کیفی توسعه داد.

«بینش» بهره‌مندی از مشارکت جدی کودکان و نوجوانان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، برگزاری کارگاه‌های هنری و ادبی مشترک با حضور والدین و فرزندان و اجرای جشنواره‌هایی نظیر بازی‌های بومی و محلی، آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارت‌های نه گفتن از طریق فعالیت‌های جذاب فرهنگی و هنری، برگزاری کارگاه‌های مثبت‌اندیشی و نوجوان موفق و اجرای کارگاه‌های مهارت‌های زندگی ویژه والدین با حضور کارشناسان امر و اساتید دانشگاه، برگزاری اردوهای کارآفرینی ویژه نوجوانان از جمله برنامه‌هایی است در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی با سرفصل‌های «ایجـاد فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه و یا کانون، مـدیریت آسـیب‌هـای اجتمـاعی، صـیانت از کودک در برابر آسیب‌های فضای مجازی» در حال اجراست.

مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود، برگزاری مشترک این اجلاس با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری را اتفاق مبارکی دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد نتایج ارزشمند این ابتکار خواهیم بود. تبادل تجربه‌ها، رایزنی برای هم‌افزایی بیشتر، آشنایی با دغدغه‌ها و چالش‌ها از جمله این نتایج است.

سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش روزهای ۲۹ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =