حضور مدیرکل کانون استان قزوین در نشست شورای شهر قزوین

در آستانه برگزاری سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی در کانون استان قزوین، مدیرکل کانون استان قزوین برای جلب مشارکت بیشتر مسئولان در نشست شورای شهر قزوین شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تاریخ 1 شهریور 1401، مدیرکل کانون استان قزوین در نشستی با اعضای شورای شهر قزوین درباره برگزاری سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون به گفت و گو نشست.

در این دیدار سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به همراه مهدی مردانی دبیر علمی سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون با رییس و اعضای شورای شهر قزوین برای تامین اعتبار برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد سراسری به رایزنی پرداختند.

موسوی ضمن تشریح شیوه برگزاری این مراسم، معرفی بیشتر قزوین به عنوان شهر آیین‌های مذهبی پیشینه‌دار را از جمله دستاوردهای این سوگواره برشمرد.

وی با تاکید بر اثرگذاری و ماندگاری بیشتر باورها و مفاهیم دینی با بهره‌گیری از هنر و ادبیات  برگزاری این سوگواره را فرصتی برای پاسداشت شعائر مذهبی دانست.

در پایان این نشست درباره راهکارهای همکاری مجموعه شورای شهر با این رویداد سراسری تبادل نظر شد.

گفتنی‌ست در پی برگزاری هشت سوگواره کشوری و چهار دوره استانی امسال کانون استان قزوین این رویداد فرهنگی-مذهبی را در سطح کشوری با عنوان «ماه زخمی» برگزار می‌کند.

در خرداد 1401 سیزدهمین فراخوان سوگواره عاشورایی کانون استان قزوین در سه بخش فرهنگی(قصه‌گویی)، هنری (عکس و تصویرگری)و ادبی (داستانک و شعر)منتشر شد که رقابت قصه‌گویی در سطح استانی و سایر بخش‌ها در گستره سراسری پیش بینی شده بود.

سیزدهمین سوگواره سراسری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین 14 شهریور امسال در مجتمع فرهنگی و هنری استان قزوین برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =