برگزاری نشست تخصصی آموزش پادکست در کانون کهگیلویه و بویراحمد

نشست تخصصی آموزش ساخت پادکست برای اعضای نوجوان کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برای آشنایی بیشتر اعضای نوجوان با بخش پادکست بیست‌وچهارم جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، نشست تخصصی ساخت پادکست  برگزار کرد.

بنابر این خبر، در این نشست فرشته حق نظری کارشناس هنری کانون پرورش فکری کانون کهگیلویه و بویراحمد  درباره ماهیت پادکست و استفاده از نرم‌افزارهای مناسب ساخت آن برای حاضران صحبت کرد.

حق نظری ابتدا درباره تعریف پادکست بیان کرد: پادکست محتوای صوتی از قبل ضبط شده و آماده‌ای با یک ایده مشخص است و از ویژگی‌های آن نامحدود بودن آن و دسترسی آسان از طریق اپلیکیشن‌ها یا اینترنت است.

وی درباره تفاوت پادکست و برنامه رادیویی گفت: برنامه رادیویی در ساعت مقرر و به صورت زنده پخش می‌شود و تکرار ندارد در حالی که پادکست را می‌توان جلو و عقب برد و به صدابرداری حرفه‌ای نیازی ندارد. همچنین لزومی ندارد مهمان پادکست در استودیو حضور داشته باشد.

کارشناس هنری کانون کهگیلویه و بویراحمد انواع پادکست را به پادکست مصاحبه‌ای، قصه‌گو، میزگرد، تک‌نفره و ترکیبی تقسیم‌بندی کرد و به تفصیل درباره هر کدام صحبت کرد.

در بخش بعدی این نشست مجازی، تهیه و تدارک محتوای صوتی، ضبط صدا، ادیت، میکس و تدوین که مراحل تهیه پادکست بودند به صورت عملی آموزش داده شد و کار با نرم افزارهای Inshat  و Video Mp3 Converter  و Avee Player Lite با جزییات تشریح شد.

در پایان این نشست تخصصی اعضای شرکت کننده با ساخت اکولایزر برای پادکست آشنا شدند.

برگزاری نشست تخصصی آموزش پادکست در کانون کهگیلویه و بویراحمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =