معرفی برگزیدگان سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون قزوین

برگزیدگان سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین طی آیینی معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آیین روز ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، محمدحسین رجبی‌دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، رئیس بنیاد ایران‌شناسی، معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی، روح‌اله عباسپور نماینده مجلس شورای اسلامی، نقی سیاهکالی مدیرکل آموزش و پرورش استان، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران و مسئولان استان قزوین برگزار شد.

معرفی برگزیدگان سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون قزوین

معارف عاشورا را به زبان فرهنگ و هنر به کودکان و نوجوانان بیاموزیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در بخشی از این برنامه واقعه عاشورا را از بارزترین جلوه‌های فرهنگ شیعه دانست .

سیدعلی‌اکبر موسوی با اشاره  به ذهن پرسشگر و روحیه حقیقت‌جوی کودکان و نوجوانان که تشنه معارف عاشورایی و دینی هستند، حماسه عاشورا را گنجینه پرباری دانست که می‌تواند برای مخاطبان کانون سرمشق و الگوساز باشد.

وی با بیان اینکه معارف عاشورا را باید به زبان فرهنگ و هنر به کودکان و نوجوانان بیاموزیم، در ادامه روند برگزاری این آیین سراسری را تشریح کرد.

بر اساس این خبر، در بخش آثار هنری مامک یحیی‌پور و حمیدرضا بهرامی، در بخش قصه‌گویی آسیه رحمتی، سمیرا خانزادی و صادق کیانی‌مقدم و در بخش ادبی حسین تولایی، مجید شفیعی، محمد شفیعی‌فر و فرزانه رحمانی آثار را داوری کردند.

در این سوگواره در مجموع ۳۰ نفر به عنوان برگزیده شامل سه نفر جداگانه در بخش‌های تصویرسازی بزرگسال، تصویرسازی کودک، عکاسی بزرگسال عکاسی کودک، داستان بزرگسال، داستان کودک، شعر بزرگسال، شعر کودک، قصه‌گویی بزرگسال و قصه‌گویی کودک معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون قزوین

بصیرت و آزادگی دو درس بزرگ کربلاست

محمدحسین رجبی‌دوانی سخنران ویژه آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون استان قزوین از بصیرت و آزادگی به عنوان دو درس بزرگ حماسه کربلا نام برد.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، رئیس بنیاد ایران‌شناسی، معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی بصیرت و آزادگی را به عنوان دو درس بزرگ حماسه کربلا برشمرد.

وی در ادامه با بیان حقایقی از حماسه عاشورا، راستی و درستی را از رموز ماندگاری حماسه کربلا دانست و درباره آموزه‌های اخلاقی و تربیتی عاشورا با مخاطبان سوگواره سخن گفت.

گفتنی‌ است این مراسم با همکاری شورای شهر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین و سازمان زیباسازی در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

برپایی نمایشگاه آثار عکاسی و تصویرسازی برگزیده شرکت‌کنندگان و برگزاری کارگاه زنده خوشنویسی عاشورایی، اجرای چند نماهنگ عاشورایی و گزارش تصویری مقدمات سوگواره، شعرخوانی و قصه‌گویی شرکت‌کنندگان برگزیده این سوگواره، اجرای سرود کربلا، خوانش بیانیه هیات داوران و اهدای جایزه به برگزیدگان و داوران استانی از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

برگزیدگان سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =