آغاز فصل جدید تئاتر مردمی اربعین با اجرای برنامه در مسیر راهپیمایی

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرای ویژه برنامه «من الغریب الی الحبیب» را که در مسیر نجف به کربلا اجرا شد، نقطه‌ی آغاز فصل جدید تئاتر مردمی اربعین عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کوروش زارعی ‌با بیان این مطلب افزود: حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی هرساله با هدف باشکوه برگزار کردن همایش پیاده روی مردمی اربعین، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی داشته‌اند. با توجه به حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در این همایش، تصمیم گرفتیم تا در مراسم اربعین امسال، فعالیتی متفاوت برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا کنیم تا یک تصویر ماندگار در ذهن این نسل به جا بگذاریم.
 ویژه برنامه «من الغریب الی الحبیب» با استفاده از ظرفیت تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و با هماهنگی استانداری این استان و همکاری موسسه فرهنگی آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از روز ۱۸ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در مسیر پیاده‌روی اربعین به اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی‌هنری متناسب با روزهای عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداخت.
کوروش زارعی که مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری را برعهده دارد در ادامه بر روند شکل‌گیری این فعالیت اشاره کرد و گفت: ماه‌ها قبل از آغاز محرم این دغدغه را با ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی درمیان گذاشتیم و با پیگیری کانون و حوزه تماشاخانه سیار کانون در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر شد که در این زمینه هماهنگی و پیگیری فراوان لازم بود که از تلاش‌ها و همراهی‌های  استانداری خراسان رضوی، مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان رضوی و معاونت آستان قدس رضوی قدردانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: به واسطه‌ی همراهی این دستگاه‌ها توانستیم اتفاق مبارکی را در همایش مردمی اربعین رقم بزنیم و از این بابت خرسندیم و خدا را شکر می‌کنیم.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به استقبال فراوان کودکان ونوجوانان از برنامه «من الغریب الی الحبیب»، گفت: این استقبال ما را بر آن داشت تا برای سال بعد یک برنامه ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان طراحی و از فعالیت‌های دیگری همچون نمایش عروسکی با موضوع شخصیت‌شناسی چهره‌های والای واقعه کربلا مانند حضرت قاسم (ع)، حضرت رقیه (س) بهره ببریم.
زارعی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل تئاترهای عروسکی با این موضوع در کانون پرورش فکری اجرا شده که می توان جهت بازآفرینی آنها به صورت دوزبانه (فارسی و عربی) اقدام کنیم، افزود: اگر این مهم محقق شود بخش عظیمی از کودکان ونوجوانان فارسی و عرب زبان را مخاطب قرار خواهیم داد به‌ویژه نوجوانان عرب زبان که شاهد حضور و اشتیاقشان در این برنامه بودیم.
وی در پایان بر تداوم اجرای فعالیت‌های مشترک بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری تاکید کرد.
 در ویژه‌برنامه «من الغریب الی الحبیب» برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، تعزیه‌خوانی، شبیه‌خوانی، نقالی، شعرخوانی، سرودهای آیینی و نمایش «محاکمه حرمله» در موکب‌های ۱۶۱، ۴۵۵ و ۱۰۶۲ هم‌زمان با روزهای عزاداری و در مسیر پیاده‌روی اربعین اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =