نشست مشترک انجمن هنری و ادبی کانون کهگیلویه و بویراحمد

در راستای جشنواره ادبی هنری عکس‌نگار، نشست مشترک انجمن عکاسان و انجمن شاعران نوجوان کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، دوازدهمین نشست آموزشی انجمن عکاسان نوجوان و هشتمین انجمن ادبی شاعران نوجوانان استان  با حضور تعدادی از اعضا و مربیان یاسوج بصورت مشترک  با موضوع نخستین جشنواره هنری ادبی "عکس نگار "در سالن کتابخانه مرکز فرهنگی هنری شماره یک یاسوج با حضور  اعضا ،مربیان تعداری از  اولیا و مدرس نشست  الهام پرهیز به صورت حضوری برگزار شد.

انواع نگارش برای عکس و رابطه عکس با متن با ذکر عناوینی از قبیل نگارش عکس مقاله، نگارش عکس خبری ، نگارش ادبی برای عکس،  نگارش قطعه ادبی و داستان توسط مدرس انجمن مورد بحث قرار گرفت .
 الهام پرهیز به ویژگیهای یک کپشن خوب خلاصه و مختصر بودن ،گویا ،قابل فهم بودن ،نبود غلط املائی در نگارش ،تازگی و جدابیت اشاره کرد.
وی افزود: کپشن باید به ارزش عکس بیفزاید و احساس و برداشت از یک عکس را فوق العاده کرده و نگاه تازه بیافریند و همچنین گاهی برای تاکید بیشتر ،فهم بهتر اطلاع رسانی و.. ارائه می‌شود.
نمونه هایی از کپشن نویسی در فضای مجازی ،نمونه های کپشن نویسی و عکس نگارهای موفق به اعضا نشان داده شد و درادامه نشست در خصوص نگارش ادبی ،قطعه ادبی ،داستان و فتورومان تاکید بیشتری شد .

این برنامه تخصصی با حضور اعضای نوجوان و مربیان علاقه‌مند به رشته عکاسی و ادبیات با محوریت نخستین جشنواره ادبی هنری «عکس نگار»  برگزار شد.
گفتنی است: همنشینی هنرهای مختلف، ظرفیت‌های بیانی تازه و قابلیت‌های جدیدی برای انتقال اندیشه و احساس به وجود آورده و کلام در ترکیب با دیگر هنرها از جمله هنرهای بصری مثل عکاسی، قدرت و ظرفیت مضاعفی پیدا کرده است.

 در کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گاهی از عکس و تصویر به عنوان محرک‌های نوشتاری استفاده می‌شود.

بر این اساس مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، نخستین جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار» را برگزار می‌کند.

این جشنواره در سه بخش و برای دو گروه از مخاطبان (کانونی و آزاد) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =