تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در کانون سمنان

آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت هم‌زمان با سراسر کشور در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت هم‌زمان با سراسر کشور، پیش از ظهر چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با دعوت از اعضای نوجوان برگزیده مراکز فرهنگی‌هنری در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، برگزار و از نبی‌اله خدابخشی، محمدباقر قاسم، عبدالجواد کوشمغانی و احمد جعفری‌چاشمی به‌عنوان تلاشگران هشت‌سال جنگ تحمیلی و ایثارگران کانونی و منتسب به خانواده شهید با تقدیم لوح و هدیه‌ای تجلیل شد.

تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در کانون سمنان

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای این آیین، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی امام‌خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس، مبارزه با ظلم و تعدی را یک امر پسندیده و مقدس برشمرد و گفت: این امر در تمام ادیان آمده و تمام انسان‌ها بالفطره در برابر ظلمی که به آن‌ها می‌شود فریاد می‌زنند.

وی افزود: مقدس‌بودن دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی از آن جهت است که مورد تجاوز و ظلم قرار گرفته و هر انسان آزاده‌ای در برابر هر ظلمی که در دور و یا نزدیک اتفاق می‌افتد از خود دفاع می‌کند و در حالت طبیعی، وقتی به سرزمین، خانه، مرز و...، کسی تجاوز می‌شود مقابله با آن در واقع مبارزه با ظلم و تعدی است و انسان‌ها بالذات و بالفطره به دفاع از آن برمی‌خیزند که دفاعی مقدس است.

تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در کانون سمنان

خدابخشی یادآور شد: شهدا و ایثارگران با رشادت خود درس‌های بزرگی به ما آموختند و امروز همه‌ بایست تلاش کنند تا این الگوی رفتاری و اخلاقی در جامعه ماندگار شود.

وی در ادامه‌ی سخنانش با تأکید بر حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان گفت: رسالت امروز ما تبیین ایثار و ازخودگذشتگی مجاهدان و رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس به نسل آینده‌ساز  کشور است.

مدیرکل کانون استان سمنان خاطرنشان کرد: مردم کشور ما هرگز ایثار و رشادت‌های رزمندگان را فراموش نخواهند کرد و همواره قدردان این شجاعت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها خواهند بود.

خدابخشی در پایان سخنانش از حضور اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در این آیین، ابراز خرسندی کرد و خدمت به آن‌ها را به‌عنوان سرمایه‌های گرانقدر جامعه، افتخاری ارزشمند دانست.

تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در کانون سمنان

در ادامه‌ی برنامه، اعضا، مربیان و کارکنان کانون استان سمنان به‌صورت زنده از پخش مستقیم و از طریق ارتباط تصویری، شنونده‌ی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در حسینیه حضرت امام‌خمینی(ره) شدند.

گفتنی است، تلاوت قرآن، پخش کلیپ‌های کوتاه با مضمون دفاع مقدس، همخوانی سرود، خوانش شعر توسط اعضا و مربیان، تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران کانونی و... از دیگر بخش‌های این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =