فرزند شهید مدافع حرم، عضو افتخاری کانون  شد

هم‌زمان با هفته ملی کودک،«امیرحسین» فرزند «شهید محمد اتابه» از شهدای والامقام مدافع حرم، عضو افتخاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان،  هم‌زمان با هفته ملی کودک و درجهت فرصت‌سازی برای تمامی کودکان ایران اسلامی و ایجادبسترهای مناسب برای بهره‌گیری آینده‌سازان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی این نهاد فرهنگی «امیرحسین» یادگار شهید محمداتابه، از شهدای گرانقدر مدافع‌حرم، عضو افتخاری مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت شد.

وی که صبح روز دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به همراه مادر و همسر بزرگوار شهید اتابه در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضوریافته‌بود، از علاقه‌مندی خود به فعالیت‌های فکری و علمی صحبت‌کرد.

همسر شهید محمد اتابه نیز از شهادت این مدافع حرم سخن‌گفت و از تلاش خود برای ایفای نقش مادری و حرکت درجهت رشد و بالندگی فرزندش سخن‌ به میان‌آورد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم با قدردانی از حضور ارزش‌مند خانواده شهید  و عضویت فرزند مدافع حرم حضرت زینب(س) در کانون، رسالت این نهاد در پاس‌داشت  یادگاران و دست‌آوردهای شهیدان را خاطرنشان‌کرد و تجلیل از خانواده معظم آنان را  لازم و ضروری دانست.

تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری و معرفی فرصت‌های پیش‌روی آینده‌سازان در این مجموعه فرهنگی، از دیگر مواردی بود که سیدجلیل میرعظیمی  به آن اشاره داشت.

طی این مراسم که با حضور اکرم‌السادات حسینی، سرپرست ‌معاونت فرهنگی کانون گیلان و کارشناسان این مجموعه صورت‌گرفت، تجلیل از خانواده شهید اتابه و اهدای بسته فرهنگی در دستورکار قرارگرفت و در ادامه نیز مسئولان با حضور در مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت، عضویت یادگار  شهید مدافع حرم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را گرامی‌داشتند.

فرزند شهید مدافع حرم، عضو افتخاری کانون  شد

فرزند شهید مدافع حرم، عضو افتخاری کانون  شد

یادآورمی‌شود، شهید محمداتابه، مرداد سال ۱۳۶۶ در گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرای استان گیلان و در خانواده ای مذهبی زاده‌شد. این شهید در سال ۱۳۸۹ ازدواج کرد و امیر حسین، تنها یادگار این شهید گرانقدر نیز  درسال ۱۳۹۳ چشم به جهان‌گشود.

 این شهید در طول خدمت همواره مأموریت در جبهه های شمال‌غرب را تجربه‌کرد و سرانجام در منطقه آکادمی نظامی۳هزار(همدانیه) شهر حلب سوریه،  در ۹ آبان سال ۱۳۹۵ به دوستان شهیدش پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =