کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند

هم‌زمان با هفته ملی کودک و نیروی انتظامی، جشن کودکانه‌ها به‌میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در تعاملی سازنده با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در حال برگزاری است و مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در مرکز استان و شهرستان‌ها نیز با بهره‌گیری از این بستر مناسب، به برنامه‌ریزی و اجرای ویژه‌برنامه‌های کودک محور می‌پردازند.

برهمین اساس نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل به مناسبت هفته ملی کودک و تقارن آن با هفته وحدت و نیروی انتظامی«جشن کودکانه‌ها» را با مشارکت دستگاه‌های دست‌اندرکار این عرصه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزارکرد.

طی این مراسم که با هدف ایجاد فضایی شاد و نشاط‌بخش برای آینده‌سازان و جلب‌نظر جامعه به اهمیت این نسل صورت‌گرفت، جمعی از مسئولان استان و شهرستان، کودکان و خانواده‌ها حضورداشتند.

هم‌خوانی سرود «سلام‌فرمانده»، اجرای سرود «همیار پلیس»، «خوانش‌شعر و متن ادبی»، «برگزاری مسابقه حضوری»، « هنرنمایی مجریان» و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان، از جمله برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند

برنامه‌ریزی تیزهوشانه و مورد ‌نیاز کودکان، در اولویت قرارگیرد

سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز میهمان برنامه بود و ضمن تبریک مناسبت‌ها به حاضران وقدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری «جشن کودکانه‌ها» افزود: لازم است آن‌چه برای فرداهای فرزندانمان برنامه‌ریزی می‌کنیم، تیزهوشانه و مناسب نیازهای آنان باشد.

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند
پریساخیرخواه، سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

پریساخیرخواه توضیح‌داد: اختصاص وقت و هزینه برای این نسل سرمایه‌گذاری است و چنانچه امروز مسئولیت‌پذیری و ارایه الگوهای مناسب را در دستورکارقرارداده و  به صحبت‌ها و خواسته‌های کودکانمان توجه کنیم، آینده‌ای روشن برای آینده‌سازان ترسیم‌کرده‌ایم .

این فعال عرصه فرهنگ با بیان این‌که نشاط‌بخشی به کودکان و تلاش برای ساختن آینده فرزندان نیازمند هم‌گرایی و هم‌گامی پدرها و مادرها، اولیای تربیتی، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: تربیت بچه‌ها به موازات آموزش‌هدف‌مند، از اولویت‌هایی است که همگامی همگانی را طلب‌می‌کند.

سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در پایان با مخاطب‌قراردادن مسئولان، والدین و اولیای تربیتی تاکیدکرد: «برای کودکانمان به‌گونه‌ای روقت بگذاریم که در فرداها از آنان  انتظارداریم».

امنیت ذهنی و حسی لازمه کارفرهنگی

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم بخش آغازین صحبت‌های خود را به تبریک هفته ملی‌کودک، وحدت و نیروی انتظامی اختصاص داد و برنامه‌های هفته ملی کودک را تمرین همگرایی در جهت جلب نظر جامعه به نسل کودک دانست.

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند
سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون استان گیلان

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه به اهمیت کارفرهنگی و ارتباط ناگسستنی آن با احساس ذهنی و حسی امنیت پرداخت و فرهنگ‌سازی در جامعه را نیازمند فعالیت‌های بنیادی با محوریت نسل کودک و نوجوان ارزیابی‌کرد.

وی در تبیین این سخنان به صحبت‌های امام‌خمینی(ره) اشاره‌داشت و با بیان اینکه فرزندان دیروز و درگهواره کشور سرمایه‌های امروز نظام و حافظان ایران اسلامی محسوب‌می‌شوند، افزود: کودکان امروز نیز سربازان فردای کشورهستند و لازم است برای تربیت آنان تلاش مضاعفی داشته‌باشیم.

اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و کانون زبان گیلان دیگربخش صحبت‌های میرعظیمی بود و وی درپایان از عضویت رایگان کودکان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و تعیین سطح رایگان و تخفیف ۲۰ درصدی ثبت‌نام  کانون زبان استان در این ایام خبرداد.

اعتلای ایران اسلامی در گرو برنامه‌ریزی مدون فرهنگی

فرماندار شهرستان سیاهکل هم از اهمیت بسترسازی برای رشد کودکان، فراهم‌سازی امکان هم‌نشینی با هم‌سالان و آموزش سبک‌زندگی به فرزندان سخن‌به‌میان‌آورد و اعتلای ایران اسلامی را در گرو برنامه‌ریزی مدون فرهنگی عنوان‌کرد.

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند
امین بابایی، فرماندار شهرستان سیاهکل

امین بابایی در همین‌حال، کودکان را به میوه‌های شیرین زندگی تشبیه‌کرد و با اشاره به رشادت‌های شهیدان و مدافعان ایران اسلامی گفت: امنیت و آرامش جامعه و فرزندانمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم و وظیفه داریم با برنامه‌ریزی صحیح، نکات آموزنده را در میان کودکان ترویج‌کنیم .

لزوم خودمراقبتی و رعایت نکات ایمنی از سوی کودکان

حسین امیدی خواه، فرمانده فراجای شهرستای سیاهکل نیز از جمله حاضران این مراسم به‌شمارمی‌رفت و در ارتباط با لزوم خودمراقبتی و توجه به نکات ایمنی و امنیتی برای حاضران صحبت‌کرد.

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند
حسین امیدی خواه، فرمانده فراجای شهرستای سیاهکل

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در سراسر کش.ر برگزارمی‌شود.

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند

کودکان سیاهکلی با «رنگ خوش زندگی» نقش‌کشیدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =