اختتامیه بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در لرستان برگزار شد

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی لرستان، همزمان با پنجمین روز از هفته ملی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان  بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی لرستان، باحضور جمعی از کودکان و نوجوانان، مسئولان استان، علاقمندان به قصه گویی، پیشکسوتان عرصه ادبیات، تئاتر و... در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری با معرفی برگزیدگان  برگزارشد.
در اختتامیه مرحله استانی این جشنواره که همزمان با پنجمین روز از هفته ملی کودک برگزارشد، کریم خورشیدوند مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، محمد باقر احمدی چگنی فرماندار خرم‌آباد، سید سجاد راستخانه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، محسن سپهوند کارشناس بودجه فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و محمد جواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری استان لرستان درشامگاه چهارشنبه (20 مهرماه) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تبریک هفته وحدت و هفته ملی کودک گفت: هرچه برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی داشته باشیم، سرمایه‌گذاری برای آینده نظام جمهوری اسلامی است. 
محمدی با بیان اینکه در هفته ملی کودک بیش از ۱۶۲ برنامه برای کودکان و نوجوانان در سراسر استان پیش‌بینی شده افزود: در روزهای باقی‌مانده نیز اجرای برنامه‌های متنوع کانون در سراسر استان ادامه خواهد داشت. 
محمدی با اشاره به اینکه هرساله کودکان، نوجوانان و بزرگترها پای کار جشنواره قصه‌گویی کانون بوده‌اند و استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند افزود: فراخوان این جشنواره مردادماه منتشر شد و بیش ۲۸۳ اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره رسید. 
وی اضافه کرد: پس از داوری اولیه، ۳۲ قصه گودر بخش های مختلف برای مرحله استانیانتخاب شدند که در نهایت ۱۰ نفر برگزیده برای رقابت منطقه‌ای از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

وی به اهمیت نقل داستان‌های کهن از سوی بزرگترها اشاره کرد و افزود: امروز داستان‌هایی از سوی والدین نقل شد که در حال فراموشی هستند و باید این داستان‌ها حفظ شوند. 
دربخش بعدی این مراسم کریم خورشیدوند مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان طی سخنانی گفت: کانون پرورش فکری به عنوان محل استعدادیابی و پرورش استعدادها است.
وی افزود: نسبت به کودکانمان در استان امکانات کمی داریم و به آنها کمتر توجه کرده‌ایم و در این زمینه باید توجه بیشتری صورت گیرد.
خورشیدوند با اشاره به این نکته که: کانون پرورش فکری بهترین مکان برای شناسایی کودکان و نوجوانان با استعداد است عنوان داشت: بچه ها با واسطه های فرهنگی و تربیتی با مسایل روز و مفاهیم اسلامی آشنا شوند و هرچه دراین زمینه هزینه شود سرمایه گذاری برای این قشر آینه ساز جامعه اسلامی است.
وی افزود: انقلاب را دهه نودی ها به اوج می‌رسانند و اگر بتوانیم استعدادهای کودکان و نوجوانانمان را پرورش دهیم از جمع‌های این‌ چنینی دکتر حسابی‌ها و سردار سلیمانی‌ها به وجود خواهد آمد.
در بخش پایانی این مراسم پس از قرائت بیانیه هیات داوران، برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

اختتامیه بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در لرستان برگزار شد

کریم خورشیدوند مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان

اختتامیه بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در لرستان برگزار شد

محمد جواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان

اختتامیه بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در لرستان برگزار شد

اختتامیه بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در لرستان برگزار شد


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =