«جشن هفته ملی کودک» روزی با کودکان و برای آنان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

معصومه هادی: اعتماد و همراهی خانواده‌ها با کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان و وجود سرمایه‌های گرانبهایی چون کودکان و نوجوانان باعث رشد شاخص‌های کانون استان در سطح کشور شده است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جشن هفته ملی کودک در کانون استان برگزار شد.

هفته ملی کودک بهانه‌ای است برای توجه بیشتر به کودکان؛ کودکانی که انگار هفته‌ها منتظر روز خودشان هستند و  این را از هیاهوی پرشورشان در راه‌روهای بخش اداری کانون استان می‌توان متوجه شد؛ جایی که دختران و پسران بی‌صبرانه منتظر آغاز جشن خودشان هستند.

در این جشن، که تعدادی از پدر و مادرها هم در جمع کودکان حضور داشتند، مدیرکل کانون استان برای خیرمقدم ضمن تبریک هفته ملی کودک و تقارن زیبای آن با هفته‌ی وحدت گفت: به دنیا آمدن هر کودک یعنی تولد دوباره‌ی زندگی، شادی، عشق و نشاط.

معصومه هادی خطاب به کودکان حاضر در سالن سینمای کانون گفت: آینده‌ی ایران عزیز بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود و دلیل آن حضور کودکان باهوشی چون شماست که مطمئنا فکرهای زیادی برای ساختن کشور عزیزمان در سر دارید.

وی سپس با اشاره به تحقیقات دانشمندان در خصوص تفاوت هوشی نسل جدید با پدر و مادرهای خود، این نسل را بسیار باهوش‎تر از والدین دانست و در خصوص برخی از علت‌های آن به تاثیر تکنولوژی و وسعت اطلاعات در اختیار آنان اشاره کرد.

هادی سپس با تشکر از همراهی پدر و مادرها با فرزندان گفت: همین همراهی‌ها و اعتماد خانواده‌هاست که باعث شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از نظر شاخص‌ها در کشور جایگاه قابل توجهی کسب کند.

مدیرکل کانون با اشاره به بخشی از رتبه‌های ملی و بین‌المللی اعضای کانون ادامه داد: فرزندان شما با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان نشان دادند که استان سیستان و بلوچستان با وجود برخی مشکلات زیرساختی، دارای قدرت، اندیشه و خلاقیتی است که کسی نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند.

هادی در پایان به کودکان حاضر در سالن گفت که شما سرمایه‌های گرانبهای کانون هستید و همکاران ما برای ارایه‌ی هر چه بهتر خدمات به شما همواره تلاش می‌کنند.

پس از سخنان مدیرکل کانون، برنامه به کودکان سپرده شد و مجری نوجوان عضو مجتمع برای دعوت از گروه‌های مختلف به روی صحنه رفت.

در این بخش، که اعضای همه‌ی مراکز در آن نقش داشتند، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، دکلمه، نمایش، تبریک هفته ملی کودک به دو زبان فارسی و بلوچی، فلوت نوازی، مسابقه و سرگرمی و قرائت بیانه روز کودک برای حاضران اجرا شد.

هم‌چنین با توجه به اهمیت فعالیت‌های محیط زیست در کانون، دو کارشناس اداره‌کل محیط زیست استان در مورد گونه‌های گیاهی و جانوری و حفظ آن اطلاعاتی در اختیار حاضران قرار دادند.

«جشن هفته ملی کودک» روزی با کودکان و برای آنان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =