دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

مدیرکل و اعضای نونهال مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان در ششمین روز از هفته‌ی ملی کودک با استاندار و جمعی از مقامات استانی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنج‌شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ هم‌زمان با ششمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک به‌همراه جمعی از اعضای نونهال مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری شهرستان سمنان با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، مصطفی مرادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سعیده همتی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، همت هادیان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استان، عبداله حسنی فرمانده نیروی انتظامی استان، موسی بزرگی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) استان، عادل خالقی‌ثمرین مدیرکل آموزش و پرورش استان و محمد بهرامی فرماندار سمنان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

مدیرکل کانون استان سمنان طی این دیدارها ضمن تبریک هفته‌ی وحدت و میلاد پر خیر و برکت پیامیر ختمی‌مرتبت حضرت محمد(ص) و مؤسس مکتب جعفری امام صادق(ع) از اجرای مطلوب و شایسته برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، ابراز خرسندی و از مؤثرین و مسئولانی که با حمایت و همراهی خود نقش بسزایی در این زمینه داشتند، قدردانی کرد.

رمز مؤفقیت کودکان، درس‌خواندن و توجه به مسائل فرهنگی و آموزه‌های دینی است

استاندار سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای کودک کانون پرورش فکری اظهار داشت: امروز با آمدن شما بار مسئولیت ما نسبت به شما بیش‌تر شد و بسیار خوشحالم که اتفاقات خوبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌ویژه در حوزه‌ی استان سمنان در حال روی‌دادن است.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

هاشمی در ادامه افزود: رمز مؤفقیت شما در حوزه‌ی دانش‌آموزی تنها درس خواندن نیست؛ بلکه درس همراه با مسائل فرهنگی و آموزه‌های دینی است و هر مدیری که مؤفق و کارآمد شده، ارتباطش با مساجد، مسائل فرهنگی و دینی بوده و شما هم بایست در حوزه‌ی مسائل فرهنگی که در کانون پرورش فکری است، بیش‌تر فعالیت کنید تا فرد مؤفقی شوید و همان‌طور که حضرت امام(ره) فرمودند که «آموزش ابتدایی را دریابید، دانشگاه دیر است»، پس هر زیرساختی که انجام می‌شود بایست در دوران کودکی و مدارس ابتدایی شکل گیرد و از امکانات آزمایشگاهی و فرهنگی موجود در مدارس، بهینه استفاده کنیم و با توجه به روایات و احادیث اسلامی برای دو قشر معلمان و والدین، احترام قائل شویم و دست آن‌ها را ببوسیم و قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

استاندار سمنان در پایان ضمن عکس یادگاری با کودکان با تقدیم هدیه‌ای از تمامی اعضای حاضر در این دیدار، قدردانی کرد و هفته‌ی ملی کودک را به آن‌ها تبریک گفت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تنها مکان مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه است

فرماندار سمنان اظهار داشت: امروز بیش از هر روز دیگر به توجه به نسل کودک، نیاز است و این ضرورت را مؤثرین بیش از گذشته باید احساس و برای آن سرمایه‌گذاری کنند.

بهرامی در ادامه تأکید کرد: اگر بناست در کشور ما، فرهنگ مطالعه پایه‌گذاری و نهادینه شود تنها مکان مناسب برای انجام این امر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و تنها نسلی که باید برای آن برنامه‌ریزی کنند، همین کودکان هستند و اگر این امر نهادینه شود عمده مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... حل می‌شود و فقط کافی است تا مسئولان جامعه، این امر را باور داشته باشند و برای این قشر، سرمایه‌گذاری کنند.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: حوزه‌ی کودک، کاملاً تخصصی است و از همان دوران کودکی بایست کودکان را با فرهنگ مطالعه آشنا کنیم و هرکدام از آن‌ها به‌عنوان سفیر کتاب به معرفی و خوانش آن در جامعه بپردازند.

بهرامی در پایان این دیدار از اعضا خواست تا سفیر کتاب شوند و کار بزرگ و ارزشمندی برای فرهنگ جامعه انجام دهند.

مؤثرین، نگاه و توجه خود را بیش‌تر به قشر کودک و نوجوان معطوف کنند

مدیرکل کانون سمنان در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: تلاش ما در هفته‌ی ملی کودک، توجه دادن مؤثرین در امر کودک و نوجوان به سرمایه‌گذاری واقعی در این جهت و ایجاد باور حقیقی برای اهمیت این قشر معصوم است.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

خدابخشی یادآور شد: با سفر تماشاخانه سیار کانون به استان و استقبال پرشور کودکان و نوجوانان که جا دارد از همراهی و مساعدت بخش‌ها و دستگاه‌ها و مؤثرین سطح استان، سپاسگزاری کنم، سبب ترغیب ما به پیگیری اجرای مجدد این برنامه به شکل گسترده‌تر تا اردی‌بهشت سال ۱۴۰۲ شد و قول مساعد ستاد مرکزی را نیز گرفتیم.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

وی در ادامه‌ی سخنانش درخصوص اهمیت هفته‌ی ملی کودک و نقش و جایگاه کودکان، مطالبی بیان و خاطرنشان کرد: کارشناسان و مربیان کانون تلاش می‌کنند با امکاناتی که دارند به سمت هدف غایی خود که همان پرورش فکر و کشف استعدادهای نهفته‌ی مخاطبان کودک و نوجوان است، حرکت کنند و در این راستا نیاز به همدلی و کمک دارند.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

خدابخشی در بخش پایانی این دیدار با اشاره به حرکت رفتارمند استاندار و تأثیرگذاری آن در جامعه، گفت: انتظار می‌رود مؤثرین استان در عرصه‌های مختلف، نگاه و توجه خود را بیش‌تر به قشر کودک و نوجوان معطوف دارند و امیدواریم که این باور حقیقی اتفاق بیفتد.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

مدیران کل دفتر امور شهری و روستایی و شوراهای اسلامی، آموزش و پرورش و فرماندار سمنان در این دیدارها، ضمن قدردانی از فعالیت‌های پویا و اثربخش کانون استان، حرکت خوب امروز را مبتکرانه و قابل توجه، توصیف و از مدیرکل و کارکنان مجموعه کانون پرورش فکری، قدردانی کردند.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

گفتنی است، اعضای کودک در این دیدار ضمن بازدید از اتاق کار استاندار به پرسش هاشمی مبنی بر این‌که «اگر شما استاندار بودید چه کارهایی انجام می‌دادید؟» پاسخ دادند و نیازها و خواسته‌ها و آرزوهای خود را بیان و با اهدای شاخه گل و بسته فرهنگی از مقامات استانی قدردانی کردند.

دیدار مدیرکل و اعضای کانون سمنان با مقامات استانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =