جامعه انیمیشن ایران یکی از استادان شاخص خود را از دست داد

در پی درگذشت امیرحسن ندایی، دبیر جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در پیامی درگذشت این استاد فرهیخته را تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در متن پیام محمدرضا کریمی‌صارمی آمده است: جامعه هنر و انیمیشن ایران، دیروز یکی دیگر از استادان شاخص خود را از دست داد.

‌مرحوم دکتر امیرحسن ندایی که در سال ۱۳۷۰ با رتبه اول کنکور هنر، قدم به جامعه دانشگاهی هنر نهاده بود، تا آخرین ساعت‌های عمر قدمی از تلاش برای اعتلای هنر و دانایی اهل سینما و انیمیشن پا پس نکشید.

شاهد این موضوع، همراهی خالصانه و پیگیری مجدانه پنج ساله ایشان برای تثبیت جایگاه پژوهشی و تبیین استعداد تولید محتوای بخش علمی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران بود که منجر به پایه‌گذاری انجمن علمی پویانمایی ایران در کنار سایر استادان همراه شد.

علاوه بر این، وی در ایام اخیر مشغول نگارش کتابی درباره موسیقی انیمیشن برای انتشار در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران بود که متاسفانه دست اجل فرصت خلق این اثر ارزشمند را گرفت.

در کنار این موارد، استاد ندایی مرحوم، بارها در کسوت داور با جشنواره بین‌المللی پویانمایی نیز همراهی و همکاری داشتند و در جلسه‌های سیاست‌گذاری متعددی در جشنواره و کانون حضور داشته‌اند. به همین دلیل، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وی را عضو گرانمایه‌ای از خانواده بزرگ خود می‌داند. دانشجویان و همکاران این استاد فرهیخته، جز ادب و مهربانی از او به یاد ندارند.

‌لحن زیبا، کلام فاخر و نگاه نافذ او در ذهن بسیاری از مخاطبان سینما و تلویزیون نقش بسته است؛ زیرا دکتر ندایی علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی، در زمینه تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی نیز فعال و مؤثر بود. ‌دکتر ندایی عزیز این رسم خوش را از استاد گرانمایه خود، مرحوم دکتر اکبر عالمی آموخته بود که ایشان را پدر معنوی خود می‌دانست.

‌بازی روزگار چنین بود که هر دو استاد در سیزدهم تیر قدم بر کره خاکی بگذارند و هر دو در بیست‌ودوم مهر رخت از این خاک بربندند.

بخش علمی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، سوگ از دست دادن این استاد و هنرمند گرانمایه را که سال‌های سال با علو همت، در تربیت نسلی اصیل و هنرمند کوشید و صادقانه با اعتقاد به لزوم افزایش دانش هنرمندان زیست، به جامعه هنری ایران بخصوص هنرمندان سینما و انیمیشن و همچنین خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کند.

امیرحسن ندایی پژوهشگر، فیلمساز و مجری برنامه‌های مختلف سینمایی و هنری رادیو و تلویزیون بود که ۲۲ مهر در سن ۵۷ سالگی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =