خلاقیت را باید به کودکان بیاموزیم

محمد راضی جلالی، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان چهارشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱  در آئین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی گفت: خلاقیت را باید به کودکان بیاموزیم.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، محمد راضی جلالی در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون خوزستان بیان کرد: فرایند انتقال اطلاعات که در قصه‌گویی صورت می گیرد، اخلاقیات را به کودکان می آموزد، خلاقیت را رشد می‌دهد و قدرت تصمیم گیری و کنجکاوری را در آن‌ها تقویت می کند.

وی افزود: دانشجویان ما برای ورود به دانشگاه از یک سری فرایندها و موانع باید گذر کنند و ممکن است رتبه های خوبی را در کنکور کسب کنند ،اما می‌بینیم آن سطح علمی و  تعامل اجتماعی که باید در جامعه داشته باشند را ندارند و این امکان وجود دارد که در آینده ممکن است با نسلی مواجه باشیم که تخصص دارد ولی تعامل اجتماعی ندارد که یکی از مهم ترین دلایل آن می تواند دور بودن او در دوران کودکی از  فرایندهای قصه گویی باشد.

وی تاکید کرد: در قصه گویی، خلاقیت را می توانیم به کودک یاد بدهیم، خلاقیتی که می تواند در آینده از یک دانش آموخته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یک فناور بسازد و فرد را به سمت تفکر خلاق سوق دهد و در نهایت استقلال فکری را در او تقویت کند و او را به فردی مستقل و کار آفرین تبدیل کند و نیازمند آن نباشد که برای معیشت خود در یکی از سازمان های دولتی استخدام شود. 

رییس پارک علم و فناوری خوزستان در پایان گفت: در پارک علم  وفناوری خوزستان بیش از ۳۵۰۰ نفر شاغل در حوزه های مختلف داریم و در حوزه کودکان نیز هم در بحث صنایع خلاق هم رباتیک و فعالیت های آموزشی اقدامات خوبی در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =