اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: هر «قصه» صندوقچه‌ی اسراری است که در ذهن و قلب قصه‌گویان محلی و آیینی- سنتی ثبت است که در مناسبت‌ها و رویدادهای گوناگون به روی مخاطبان گشوده می‌شود و آنان را مهمان شگفتی‌ها می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در آغاز آیین اختتامیه‌ی این جشنواره در بیان اهمیت قصه در فرهنگ کهن این مرز و بوم گفت: قصه ریشه در تاریخ، تمدن و گذشته‌های اصیل ما دارد و سیستان و بلوچستان، به عنوان یکی از سرزمین‌های پر رمز و راز، سرشار از قصه‌هایی سراسر شگفتی است.

معصومه هادی سپس در قالب کلامی ادبی، ادامه داد: هر کدام از این «قصه‌ها» صندوقچه‌ی اسراری است که در ذهن و قلب قصه‌گویان محلی و آیینی- سنتی ثبت است که در مناسبت‌ها و رویدادهای گوناگون برای مخاطبان گشوده می‌شود.

وی عنوان کرد: نگاهبانی از این میراث کهن وظیفه‌ای است که برعهده‌ی همه‌ی ماست و هر تلاشی در این مسیر، گامی است برای پیشرفت فرهنگ عمومی و شهروندی در استان.

هادی در همین رابطه افزود: کشور پهناور ما مجموعه‌ای است از فرهنگ‌ها و آرای گوناگون و متفاوت، که همه‌ی ما برای زیستن با امنیت، صلح، انس و سلامتی باید بکوشیم و در این میان «قصه» می‌تواند با یادآوری اشتراک‌ها ما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

مدیرکل کانون استان هم‌چنین گفت: زندگی هر یک از ما قصه‌ای است که با تولد آغاز می‌شود و پس از طی کردن فراز و نشیب‌های فراوان به انتهای قصه می‌رسد؛ چه خوب است از شادی‌ها، نیکی، صلح، آرامش و مهرورزی بگوییم تا نغمه‌ی ما نیز به یاد سپرده شود.

هادی در پایان با اشاره به میزان استقبال از جشنواره‌ی بیست‌وچهارم، از رقابت ۹۷ قصه‌گو در مرحله‌ی پایانی و انتخاب ۱۴ برگزیده برای اعزام به مرحله‌ی منطقه‌ای در استان خراسان رضوی خبر داد و ضمن قدردانی از قصه‌گویان، همکاران و خانواده‌ها، برای منتخبان آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است در ادامه یکی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مرکز شماره یک زاهدان، حاضران را مهمان نقالی خود کرد و پس از آن برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.

اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =