سیستان و بلوچستان برگزیدگان قصه‌گویی خود را شناخت

برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به کار خود پایان داد.

هیئت داوران پس از بررسی قصه‌ها در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، ملی بزرگسالان، ملی آیینی- سنتی نوجوانان و بزرگسال آیینی- سنتی با قرائت بیانیه‌ای، برگزیدگان این جشنواره را معرفی کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بیش از نیم قرن است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ترویج و تقویت فرهنگ قصه‌گویی اهتمام دارد و بیش از شش سال است با گسترش دامنه‌ی آن به سطوح زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، این جشنواره متعلق به همه‌ی آحاد جامعه شده است و همه‌ی این‌ها نشانه‌ی اهمیت روزافزون هنر قصه‌گویی و نقش شگفت‌انگیز آن در رشد و تربیت فرزندان ماست.

هیئت داوران هم‌چنین نکاتی را به قصه‌گویان یادآوری کرده که از آن‌جمله می‌توان جایگزینی جسارت، خلاقیت، برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب و ایجاد شگفتی با پند و اندرز، پریز قصه‌گویان از اغراق در لحن و احساسات، تاثیر زبان بدن و فرا زبان بر خروجی کار و پرهیز از ورود به حیطه‌ی نمایش هنگام قصه‌گویی می‌توان اشاره کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه در خصوص «صدا» آمده است: صدا به عنوان مهم‌ترین ابزار قصه‌گویی، همواره باید مورد توجه ویژه باشد، به همین دلیل به قصه‌گویان توصیه می‌شود تمرین‌های پرورش و کنترل صدا را به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های یک اجرای موفق جدی بگیرند.

در ادامه هیئت داوران بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی قصه‌گویی مرحله‌ی استانی شامل مهتاب سارونی، زهرا فاطمی و شیرین کیخایی آرای خویش را به شرح ذیل بیان کرد:

بخش پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها

نسرین مشهدی‌منصور رتبه‌ی اول

در این بخش بی‌بی فاطمه نازمهر، بی‌بی حوا روان‌بخش، حبیب‌الله قادر آتشگر، غلامرضا میری، حمیده راستگو و صفر مهماندوست به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

بخش ملی نوجوانان

آمنه آبخشت رتبه‌ی اول

نوشین کمالی جانفدا رتبه‌ی دوم

سیده ریحانه تقوی رتبه‌ی سوم

هم‌چنین یاسمن کرمی، آتاناز قزلسفلو، هلیا عادلی‌فر و محیا درخشان شایستگان تقدیر در این بخش شناخته شدند.

بخش ملی آیینی- سنتی نوجوانان

سبحان نصیرآبادی رتبه اول

علیرضا شیخ رتبه دوم

ستایش براهویی رتبه سوم

و امیرعلی قنبری شایسته تقدیر

بخش ملی بزرگسال

فهیمه مهردل رتبه اول

حدیثه تازه‌روز رتبه دوم

مرضیه کیخا رتبه سوم

شایستگان تقدیر این بخش نیز ریحانه کیخا، ایران شهرکی، طوبی سامانی و مهدی جعفریان بودند.

بخش بزرگسال آیینی- سنتی

سحر کیخایی جوان رتبه اول

در این بخش شرکت‌کننده‌ای حائز رتبه‌های دیگر نشد.

گفتنی است پس از رقابت قصه‌گویان برگزیده در مرحله‌ی منطقه‌ای، که در خراسان رضوی برگزار می‌شود، مرحله‌ی نهایی این جشنواره در شب یلدا برگزار خواهد شد.

سیستان و بلوچستان برگزیدگان قصه‌گویی خود را شناخت

سیستان و بلوچستان برگزیدگان قصه‌گویی خود را شناخت

سیستان و بلوچستان برگزیدگان قصه‌گویی خود را شناخت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =