تاریخ بومی و منطقه‌ای در نگارش داستان مورد توجه قرار گیرد

بیست‌وپنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با حضور محمود مهدوی، نویسنده و منتقد ادبی، کارشناس آفرینش‌های ادبی، مربی و اعضای انجمن در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی پنج کانون اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این نشست که ۲۸مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، محمود مهدوی به اهمیت عنصر مکان و تاثیر آن در فضاسازی مناسب در داستان‌ها اشاره کرده و از اعضا خواست با دقت در پیرامون خود و استفاده از حقایق بیرونی به نوشتن داستان بپردازند و علاوه بر آفرینش شخصیت‌های داستانی باتوجه به ظواهر آن‌ها، با دادن اطلاعات صحیح از ویژگی‌های روحی و روانی، شخصیت‌هایی جدید و بکررا با درنظر داشتن لایه های زیرین شخصیتی بیافرینند.

این منتقد ادبی با اشاره به تجربه‌های شخصی خود در زمینه داستان نویسی، به کارگیری مولفه‌ها و ویژگی‌های بومی‌نویسی در داستان را مورد تاکید قرار داده و اعضا را جهت نوشتن داستان‌هایی که مربوط به دیار و سرزمین مادری آن‌ها باشد، راهنمایی کرد.

 محمود مهدوی، درادامه سخنان خود، توجه به تاریخ بومی و منطقه‌ای را در نگارش داستان‌ و همچنین تاثیرگذاری آن بر مخاطبان را مهم دانسته و اظهار داشت: بروز حوادث و اتفاقاتی مهم در دوران حکومت صفویه، تاریخ اردبیل تاثیر مهمی دارد و نویسندگان جوان و نوجوان با مراجعه به مکان‌های تاریخی و مطالعه متون مربوط به آن‌ها، حوادث مهم منطقه را در آثار خود ذکر کنند.

شایان ذکر است، در این نشست داستان «لایو»، اثری از فرناز دشتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در پایان، آثار محمود مهدوی جهت آشنایی و مطالعه، برای اعضای انجمن معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =