مراسم یادبود شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در کانون خلخال

در سالروز شهادت محمدحسین فهمیده بسیجی۱۳ساله‌ی دوران دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، یاد و خاطر ۳ دانش‌آموز شهید در حادثه‌ی تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، در مرکز فرهنگی و هنری خلخال گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، درپی وقوع حادثه‌ی حمله تروریستی عنصر تکفیری وهابی به حرم شاهچراغ(ع) و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در این حادثه، اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون خلخال روز یکشنبه، هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۱، با اجرای دو برنامه به همدردی با بازماندگان این عزیزان و محکوم کردن این جنایت پرداختند.

بر اساس این گزارش، با انجام فضاسازی به مناسبت این حادثه، اولین فعالیت، با موضوع بحث آزاد در رابطه با بررسی حوادث اخیر کشور و همچنین حمله‌ی عنصر تکفیری به زایران حرم شاهچراغ(ع)، با حضور اعضای نوجوانان دختر برگزار شد.

مراسم یادبود شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در کانون خلخال

در این برنامه، زهرا محیطی، مربی مسوول مرکز طی سخنانی به تشریح ابعاد مختلف این حادثه پرداخته و شهادت هموطنان به خصوص سه دانش آموز کودک و نوجوان را باعث بیداری و مقاومت ملت فهیم ایران در برابر فتنه انگیزی‌های دشمنان دانست.

در ادامه، اعضای مرکز با طرح سوالات و دیدگاه‌های خود، به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداخته و در پایان، ضمن محکوم کردن حوادث اخیر و حمله تروریستی عوامل تکفیری وهابی، شهادت جمعی از هموطنان را نقطه عطفی در فرهنگ ایثار و شهادت کشور قلمداد کردند. آنهاخاطر نشان کردند، راه و یاد شهیدان را ادامه داده و هیچگاه فریب دروغ پراکنی‎‌های بیگانگان را نخواهند خورد و همیشه پای ولایت و رهبری خواهند ایستاد.

همچنین در دیگر برنامه‌ی مرکز، کارگاه سفال‌گری با حضور اعضای کودک برگزار شد. در این فعالیت، مربی مرکز با نشان دادن تصاویری از سه شهید دانش‌آموز حادثه‌ی تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و گرامی داشتن یاد و نام آن‌ها، از اعضا خواست با استفاده از سفال، سازه‌هایی با موضوع ایثار و شهادت درست کنند.

مراسم یادبود شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در کانون خلخال

در ادامه هر یک از اعضا با راهنمایی مربی، سفالینه‌های خود را در اشکال مختلف درست کرده و با سردادن شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر آشوبگر» این جنایت را محکوم کردند.

شایان ذکر است، در پی حمله تروریستی چهارشنبه خونین چهارم آبان ماه، سه نفر از دانش‌آموزان میهن اسلامی به نام‌های محمدرضا کشاورز، دانش‌آموز پایه دهم، آرشام سرایداران، دانش‌آموز پایه پنجم دبستان و علی اصغر لری گویینی، دانش‌آموز پایه دوم که زایر حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز بودند، به فیض شهادت نایل آمدند.

مراسم یادبود شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در کانون خلخال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =