کد خبر: 319835
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
بازدید 252
پیک امید کانون کرمان به «دهبکری» رفت

پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به مناسبت روز دانش‌آموز در روستای دهبکری ویژه‌برنامه فرهنگی و هنری برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ۱۲ آبان ۱۴۰۱ به مناسبت روز دانش‌آموز ویژه‌برنامه پیک امید را برای بچه‌های روستای دهبکری از توابع شهرستان بم اجرا کرد.

بنابر این خبر، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز حادثه حرم شاهچراغ و محکوم کردن این حمله تروریستی و ذکر صلوات و فاتحه برای شادی روح این کودکان سرافراز از بخش‌های اصلی این پیک امید بود. بچه‌های روستای دهبکری در دفتری با عنوان «یادمانی برای رفیق شهیدم» دل‌نوشته‌های خود را برای سه شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ حک و ماندگار کردند.

پیک امید کانون کرمان به «دهبکری» رفت

همچنین، نمایش عروسکی «بهترین هدیه تولد مار بوا» و مسابقه‌های پرنشاط و اهدای کتاب به بچه‌ها و گفتگو و معرفی ویژگی‌های شاخص روستای دهبکری، قصه‌گویی قصه «پته» شادی‌بخش این مراسم بود.

این در حالی است که، اجرای این مراسم را فردوس ابوالحسن‌زاده، حمیده امان‌الهی، شبنم سیدی و آرام امینی برعهده داشتند و «بی‌بی گل‌نسا» و «آق بابا» عروسک‌های بلندقامت کانون استان هم آن‌ها را همراهی کردند.

پیک امید کانون کرمان به «دهبکری» رفت

پیک امید کانون کرمان به «دهبکری» رفت

پیک امید کانون کرمان به «دهبکری» رفت

روستای دهبکری با اجرای طرح‌های خلاقانه از سوی معصومه راسخ کتابدار کتابخانه‌ عمومی روستا برای مشارکت زنان خانه‌دار، کسبه، کشاورزان و دانش‌آموزان در طرح کتاب‌خوانی از میان ۲۸۵ کاندید بین ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب قرار گرفته است.

بر همین اساس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان علاوه بر اجرای ویژه‌برنامه پیک امید در نوبت صبح برای بچه‌های روستا، در برنامه مشترکی عصر ۱۲ آبان ۱۴۰۱ با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، کتاب‌خوان بودن و دوست‌دار کتاب بودن بچه‌های این روستا را با قصه‌گویی قصه «کک به تنور» از سوی احسان بحرینی جشن گرفت.

پیک امید کانون کرمان به «دهبکری» رفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =