رقابت تنگاتنگ میان تیم های شطرنج مراکز کانون استان تهران به ­مناسبت روز دانش آموز

به مناسبت بزرگداشت روز دانش آموز، میان تیم های شطرنج مراکز کانون استان تهران رقابتی برگزار و از برندگان این مسابقات تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به مناسبت بزرگداشت روز دانش آموز، رقابت میان تیم های شطرنج مراکز کانون استان تهران برگزار شد.

مرکز ۳۷ کانون استان تهران میزبان ۳۰ تیم شطرنج از مراکز استان تهران بود. مسابقه به­ صورت تیمی به روش سوئیسی در ۶ دور، با حضور۱۲۰ شرکت ­کننده برگزار شد. این ویژه­ برنامه ­ی حضوری در شرایط پس ازکرونا، مورد استقبال اعضا و خانواده ­ها قرارگرفت. در این مسابقه، شش تیم از مرکز۳۰، چهار تیم از مرکز۱۶، سه تیم از مراکز ۳۷ و۴۳ و همچنین  مراکز ۱۰،۸، ۱۵، ۱۸، ۲۶، ۳۹، ۴۰، ۴۴ سولقان هر کدام با یک تیم حضور داشتند به علاوه دو تیم از مرکز آفرینش های کانون نیز مهمان این رقابت ­ها بودند.

هر دور مسابقه با قرعه ­کشی سیستمی در ۴ میز، با رقابتی تنگاتنگ و پرشور، لحظاتی خوش را برای اعضا رقم زد. در این مسابقه ۹ داور با هدایت آقای ابراهیم ­زاده معاون آموزشی و پژوهشی فدراسیون شطرنج مسئولیت داوری را بر عهده داشتند.

مراسم پایانی با حضور علی رشیدی نیا سرپرست کانون استان تهران، معاون اداری ­و­مالی، کارشناس­ مسئول فرهنگی، کارشناس فرهنگی این استان و اعضا و خانواده ­ها با نشاط و پویایی اجرا شد.

در آئین پایانی، علی رشیدی ­نیا با بیان نکاتی در خصوص بازی شطرنج بر اهمیت این بازی فکری تاکید کرد. وی افزود: شطرنج رزم ذهن ­ها توسط دانشمندان کوچک است. شطرنج باعث سلامت و رشد فکری افراد شده و ضریب هوشی کودکان را افزایش می ­دهد. از جمله فعالیت ­های اثربخش در کانون تمرین مهارت ­های زندگی است که بازی شطرنج مهارت حل مساله را در کودکان و نوجوانان تقویت کرده و باعث رشد تجسم هندسی و منطقی می ­شود. وی در ادامه به تاثیر بازی شطرنج در تقویت و بهبود تمرکزِ کودکان و نوجوانان اشاره کرد و درونی ­کردن این مهم را در گرو برنامه ­ریزی و تدبیر شوراهای علمی­­- فرهنگی دانست.

مسابقه با مراسم اهدای جوایز و اعلام برگزیدگان در فضایی شاد و صمیمی با حضور والدین و اعضای شرکت ­کننده به کار خود پایان داد. 

برگزیدگان در دو گروه تیمی و انفرادی اعلام شدند. بر همین اساس، مرکز ۳۰ رتبه اول و دوم تیمی و مرکز ۱۶ رتبه سوم تیمی را به خود اختصاص داد. اعطای کاپ قهرمانی، مدال و لوح تقدیر از جمله بخش های جذاب و به یادماندنی برای شرکت کنندگان بود.

در بخش انفرادی، بر اساس میزهای برگزاری (۱،۲،۳،۴)، ۴ گروه ۳ نفره معرفی شده و با مدال و جوایز تقدیر شدند. کاپ اخلاق و بازی جوانمردانه نیز به مرکز ۳۷ اعطا شد.  

 برای مشاهده برگزیدگان اینجا کلیک کنید.

برای دیدن تصاویر این رقابت‌ها اینجا کلیک کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =