اعطای حکم اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون خراسان رضوی

در جلسه‌ای با حضور معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی احکام رئیس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون خراسان رضوی تقدیم اعضا گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرور ش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی صبح روز چهارشنبه ۱۸ آبان جلسه‌ای با حضور قاسم باغبان معاون اجتماعی و مطالبه گری استان و ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دفتر استان برگزار شد.

اعطای حکم اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون خراسان رضوی

در این جلسه ابتدا ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن خوش‌آمدگویی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب دینی، عرفی و قانونی است. آنچه در انجام این فریضه بخصوص در برخورد با نوجوان امروز بسیار مهم است گفتگو محور بودن آن است. وی با اشاره به ۶۶ فعالیت کانون که تماما فرایندی است و بر محور کتاب استوار است گفت: اثرگذاری بر کودک و نوجوان زمانی محقق می‌شود که کار بصورت فرایندی اتفاق بیفتد؛ به کودک و نوجوان فرصت گفتگو و تعامل داده شود و محور گفتگو اندیشه‌ورزی و آگاهی‌بخشی باشد.

ایشان با اشاره به تفاوت نسل‌ها و نوع گفتمان نسل جدید گفت: نوجوانان امروز انگیزه و حرف بسیار برای گفتن دارد. نگاه‌اش نگاه پیشرو و رو به جلو است. اختلاف نسل‌ها تعامل را با نوجوان امروز دشوار کرده است علی الخصوص در موضوعی چون امر به معروف و نهی از منکر.

زره‌ساز با اشاره به شورای نظارت کانون گفت: در کانون هر کتاب و محتوا از چندین لایه نظارتی عبور می‌کند تا قابلیت ارائه و کار بر روی کودک و نوجوان را پیدا کند و تفاوت کانون با دیگر دستگاه‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنند این است که کانون پوسته بیرونی را سخت می‌گیرد تا زمانی که کودک در محیط کتابخانه و بستر آموزش غیرمستقیم قرار گرفت با خیال راحت و آسوده بتواند در معرض اطلاعات درست و بجا قرار گیرد.

مدیر کل کانون خراسان رضوی ضمن اشاره بر اولویت‌های کانون استان در زمینه هویت‌یابی گفت: ما در استان دو اولویت داریم، هویت‌یابی غنی دینی  و بازسازی هویت تاریخی و ملی کودکان و نوجوانان. با توجه به این دو اولویت اکثر فعالیت‌های ما اعم از نمایش، قصه، سرود، معرفی رویداد و وقایع و ... بر مبنای ایجاد و تقویت این دو هدف است و تاکنون برنامه‌های موفقی چون افسانه ماردوش، پویش گنبد کبوتران و نامه مهر، نمایشگاه نقاشی قهوه خانه‌ای، خوان هشتم، از تابران تا سیستان، موکب ابناالحسین و ...در استان اجرا شده است که می‌تواند نقطه شروع فعالیت‌های همسو و همراستا با نیاز کودک و نوجوان امروز باشد چرا که در فضایی تعاملی این نیازها از کودک و نوجوان امروز دریافت و توسط خودشان برای خودشان اجرا شده است.

اعطای حکم اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون خراسان رضوی

در ادامه قاسم باغبان معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران کانون گفت: هر زمان نام کانون پرورش فکری را می‌شنوم خاطره حال خوش کودکی لرزه بر اندامم می‌اندازد و این نشان می‌دهد کانون رسالت و وظیفه خود را درست انجام داده است.

ایشان با اشاره به خاطرات خوش کتابخوانی در دوران کودکی و نوجوانی خود گفت: از شنیدن کارهای موثر و اقدامات تخصصی شما برای کودک و نوجوان امروز مشعوف شدم. مشکل اساسی امر به معروف و نهی از منکر در نسل امروز نگاه سنتی به آن است. باید برای احقاق این قانون تغییر در نگرش و نگاه ایجاد کنیم و این تغییر باید از لایه‌های پایین توسط متخصصانی چون شما آغاز شود.

وی با بیان اینکه نسل جدید نسل گیمر است گفت: مشکل ما این است که محوریت فرهنگی کودک و نوجوان نداریم و باید بدنبال ایجاد یک محوریت فرهنگی برای نسل جدید باشیم. این محوریت فرهنگی باید در همه ابعاد در کنار نوجوان امروز باشد تا صهیونیست نتواند آنان را فریفته امیال خود کند.

باغبان در ادامه به این نکته اشاره کرد که امر به معروف و نهی از منکر قبل از اینکه یک فریضه دینی باشد یک موضوع عقلایی است و در تمام جوامع بشری وجود دارد.  سطوح امر به معروف و نهی از منکر از تذکر ایستادن پشت چراغ قرمز آغاز می‌شود و به مطالبه‌گری در سطوح بالاتر می‌رسد و این وظیفه ماست که به نسل امروز این موضوع را به نحو مناسب انتقال دهیم.

وی در پایان گفت: موضوعات اخیر نشان می‌دهد ما در این حوزه نتوانستیم به نحو موثری فعالیت کنیم. اگر قرار باشد از این به بعد نیز همان راه را برویم همان نتایج گذشته را می‌گیریم. لازم است تا در نگاه و نگرش جامعه نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر تغییر ایجاد کنیم. وی گفت: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پی بازسازی این مفهوم به نسل جدید به گونه‌ای هستیم که اثر گذارتر باشد.

در خاتمه احکام همکاران عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون استان تقدیم همکاران شد.

اعطای حکم اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون خراسان رضوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =