کد خبر: 319999
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
بازدید 226
برنامه‌های نکوداشت سی‌اُمین دوره هفته کتاب در کانون استان اردبیل تشریح شد

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اردبیل، از تدارک و اجرای ۴۰ برنامه در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست کانون استان با بیان اینکه کتاب جنبه‌های مختلف زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: مطالعه با ارتقای سطح آگاهی از جهان پیرامون و تقویت مهارت ارتباطی افراد، موجب رشد و اعتلای جامعه می شود.

وی توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و علاقه‌مند سازی اعضا به امر مطالعه را از اهداف فعالیت‌های کانون ذکر کرده و اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان و نوجوانان و معرفی کتاب های متناسب با گروه‌های سنی، اغلب فعالیت‌ها در کانون پرورش فکری حول محور کتاب انجام می‌شود.

سرپرست کانون استان نکوداشت هفته‌ی کتاب را فرصتی برای جلب توجه افکار عمومی به اهمیت کتاب و مطالعه دانست و تصریح کرد: برنامه‌های سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱، با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» با نگاهی ویژه به ادبیات کهن در مراکز کانون استان برگزار خواهد شد.

ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه در این مناسبت بیش از ۴۰ برنامه در مراکز کانون اجرایی خواهد شد، بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های کتابسازی، معرفی نویسندگان، برگزاری نمایشگاه و معرفی کتاب با موضوع ادبیات کهن، تقدیر از اعضای کتابخوانان و مروجان کتاب، برگزاری نشست‌های ادبی و برپایی جلسات نقد و بررسی کتاب از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: برای نکوداشت این مناسبت، جشن‌های هفته کتاب با عنوان در سایه‌سار کتاب، با اجرای فعالیت‌های بانشاط در مراکز کانون استان برگزارشده و برای تحقق عدالت فرهنگی در روستاها و مناطق کم برخوردار شهری، برنامه‌های فرهنگی وهنری توسط مراکز سیار کانون اجرا خواهد شد.

این مدیر فرهنگی خاطر نشان کرد: با برگزاری ویژه برنامه استانی هفته کتاب در اداره کل کانون استان، از کتاب «آوای آفتاب» شامل آثار ادبی ۱۱ عضو مراکز کانون با موضوع دفاع مقدس که با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل چاپ شده است؛ رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =