از کتاب «یک وعده لبخند» کانون استان اردبیل رونمایی شد

در آیین جشن کتاب که عصر روز سه‌شنبه ۲۴ آبان سال ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد؛ از پنج عنوان کتاب با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل و دیگر مسوولان استانی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این مراسم رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: به واسطه پیشینه علمی کشور، فهم و دانش یکی از ارزش‌های واقعی در جامعه‌ی ما به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه علوم و دستاوردهای شخصیت‌های فاخر باید به نسل‌های آینده انتقال یابد، اظهار داشت: چهار استانی که در  کشور میزان اشتغال‌زایی بالایی دارند، در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز جزو رتبه‌های برتر هستند و بر همین اساس می توان گفت مطالعه و علم افزایی با مسایل اقتصادی و اشتغال مردم رابطه‌ی مستقیمی دارد.

قاسمیان در ادامه سخنان خود داشتن کتابخانه‌های مناسب را شایسته خانه‌های شهروندان دانسته وتصریح کرد: باید خانواده‌ها به جای دکوراسیون‌های پرهزینه‌ی منزل به خرید کتاب هم توجه داشته باشند وآنهایی که ادعا می‌کنند قیمت کتاب‌ها بسیار بالا است، اغلب کسانی هستند که فکر می‌کنند سرشان ارزان است در حالی که کسانی که سرشان را گران حساب می کنند، به کتاب و کتابخوانی بهایی دوچندان می‌دهند.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل هم در این مراسم با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت ایران اهل کتاب و مطالعه هستند، زندگی ماشینی وفضای مجازی را را از دلایل کاهش مطالعه نام برد.

از کتاب «یک وعده لبخند» کانون استان اردبیل رونمایی شد

در بخش‌های دیگر این مراسم شعرخوانی، نقالی و موسیقی سنتی اجرا شده و با اهدای جایزه به دانش‌آموزان حایز رتبه‌های برتر جشنواره‌ دانایی و توانایی، از میرنبی عزیززاده مولف کتاب تاریخ دشت مغان و یوسف بدرزاده مولف کتاب قاسمان زمان از دیار ساوالان تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است در پایان از کتاب «یک وعده لبخند» که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع مجموعه‌ای از آثار منتخبان دومین مهرواره سراسری با همین عنوان به چاپ رسیده است؛ در کنار چهار کتاب دیگر به نام‌های اشعار سوگواری ترکی تالیف مزین، بایسته‌های ایران قوی از کانون آیت الله مروج، تراژدی عشق اثر رامین محرمی و لیلا رستم پور و کتاب اصول و راهکارهای هتل‌داری نوشته کامبیز نیکنام رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =