درخشش قصه‌گویان کانون استان اردبیل در مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

طی آیینی با حضور مدیرعامل کانون، معاون فرهنگی، مسوولان استان آذربایجان شرقی و مدیران کل استان‌های شرکت کننده، برگزیدگان منطقه یک کشوری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تبریز معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، مراسم اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پیش‌ازظهر روز پنج‌شنبه سوم آذرماه۱۴۰۱ در سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی برگزار شد و با اعلام آرای هیئت داوران، دنیا فولادی و آیناز فتحی از مراکز ۳ و ۲ کانون اردبیل با قصه‌های «گوزل فاطما» و «یورقونام» عنوان برگزیده این مرحله از جشنواره در بخش نوجوانان را کسب کردند.

همچنین، احمد پروستان هنرمند قصه‌گوی اردبیلی با قصه‌ی «دنیا اینطور هم نمی‌ماند» در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، شایسته‌ تقدیر مرحله منطقه‌ای یک کشور جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شناخته شد.

بر اساس این گزارش، با اعلام هیئت داوران متشکل از عادل بزدوده، مهتاب شهیدی، کبری بابایی و فرزاد تقی‌لر نتایج جشنواره به شرح ذیل اعلام شد:

عنوان‌های برگزیده نوجوان در بخش ملی (بدون رتبه بندی) به دنیا فولادی با قصه‌ گوزل فاطما از استان اردبیل و آیناز فتحی اصل با قصه‌ یورقونام از استان اردبیل و سارینا حاجی با قصه‌ باد و چتر از استان قزوین تعلق گرفت. در بخش ملی گروه بزرگسالان نیز فرزانه گلدوزان با قصه‌ آقای هزارپا از استان قزوین و سمیه مولوی با قصه بیر سوز بیر اینام (یک حرف و یک باور) از استان آذربایجان شرقی و مینا عابدی با قصه‌ی پهلوان پنبه از استان قزوین به ترتیب رتبه‌های اول تاسوم را کسب کردند.

هئیت داروان در بخش ملی گروه پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها محمدرضا شعبانی با قصه‌ی توفیق توبه از آذربایجان شرقی، معصومه رحمانی با قصه‌ی کوچه‌های خدا از استان قزوین، شهناز صدیق با قصه‌ی مادر دانا و دختر تنبل از استان آذربایجان غربی، احمد پروستان با قصه‌ی دنیا اینطور هم نمی ماند از استان اردبیل را به عنوان شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخش آیینی سنتی و در گروه نوجوان (بدون رتبه بندی)محمدطاها ذوالفقاری با نقل رستم و سهراب از استان قزوین و طناز رئوفی‌نژاد با نقل رستم و تهمینه از استان قزوین و محدثه پاکرو با نقل وسوسه از استان آذربایجان شرقی عنوان‌های برگزیده را کسب کردند.

در این بخش و در بین بزرگسالان عباس ستاری با قصه اصلی و کرم از استان آذربایجان شرقی و سعید صلحی با قصه پرده عشق از استان آذربایجان غربی و التفات داوودبیگی با قصه دومرول از استان زنجان به ترتیب به رتبه‌های اول تا سوم رسیدند.

شایان ذکر است، مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه‌ یک کشور) با حضور قصه‌گویان منتخب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین از اول تا سوم آذرماه در سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی برگزار شد.

درخشش قصه‌گویان کانون استان اردبیل در مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

درخشش قصه‌گویان کانون استان اردبیل در مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

درخشش قصه‌گویان کانون استان اردبیل در مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =