مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل به خط پایان رسید

با اعلام رأی کمیته داوران، راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اردبیل با شعار «قصه صدای زندگی است» مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، با پایان یافتن مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل که با حمایت و پشتیبانی شرکت (ایرانیش) اولین مجتمع تجاری و مجازی کشور دارای سند مالکیت همراه بود، ۷ نفر به‌عنوان برگزیدگان نهایی به مرحله‌ی منطقه‌ای این رویداد فرهنگی کشور معرفی شدند.

در آیین اختتامیه این مراسم ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست کانون استان اردبیل گفت: قصه‌ها و روایت افسانه‌ها از نسل‌های کهن به‌عنوان ابزار تربیتی مطرح بود و باگذشت سالیان متمادی هنوز هم نقش انکارناپذیری در امر انتقال و آموزش مفاهیم تربیتی و اخلاقی دارند.

او خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام هم هدایت انسان‌ها با زبان قصه در کتاب آسمانی قران موردتوجه بوده است.

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل به خط پایان رسید

ملک‌زاده فرد با اشاره به فعالیت قصه‌گویی در مراکز کانون، تصریح کرد: قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های جذاب و پرنشاط کانون است که با شیوه‌های هنرمندانه و با روایت قصه‌ها و حکایت‌های مختلف، در شکل‌گیری شخصیت کودکان به ایفای نقش می‌پردازد.

رضوان باقلاچی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز با تقدیر از عوامل برگزارکننده جشنواره، به اهمیت قصه و قصه‌گویی در حوزه تربیت کودکان و نوجوانان اشاره‌کرده و گفت: خداوند متعال در قران کریم به‌عنوان کتاب آسمانی و هدایت‌گر نیز برخی مسایل و موضوعات جامعه را برای فهم و درک همگانی به زبان قصه بیان فرمودند.

وی بابیان اینکه فعالیت در عرصه قصه‌گویی کاری ارزشمند است، اظهار داشت: ضروری است برای ارتقای سبک زندگی، قصه‌های بومی و محلی توسط فعالان این عرصه فرهنگی ترویج و نشر یابد.

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل به خط پایان رسید

باقلاچی افزود: با توجه به نقش موثر قصه در بحث مسائل تربیتی، در خصوص برگزاری دوره‌های مرتبط با قصه‌گویی برای مربیان پرورشی مدارس آموزش‌وپرورش تاکید شده است.

بر اساس این خبر، طی روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه امسال، گروه داوری متشکل از مهدی میرزا رسول‌زاده، سیدجلیل صفوی و رقیه نوروزی پس از دیدن قصه‌ها در محل سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی (شاهد) کانون اردبیل، ۳ نفر از بخش بزرگ‌سالان، ۳ نفر از بخش نوجوان و ۱ نفر از بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را شایسته‌ی حضور در مرحله منطقه‌ای اعلام کردند.

قابل‌توجه است که در بخش آیینی سنتی، هیئت‌داوران قصه‌ای را حائز رتبه برگزیده ندانسته و خداوردی خسروی با قصه «عشق قافله‌سی» و دوست نوجوان‌مان آنیتا آقازاده با قصه‌ی «رزم رستم و سهراب»، هر دو از شهرستان اردبیل شایسته‌ی تقدیر شناخته شدند.

بر همین اساس، در بخش نوجوان به ترتیب آیناز فتحی الماس با قصه «من یورقونام» از مرکز شماره دو کانون اردبیل، دنیا فولادی با قصه «گوزل فاطما» از مرکز شماره سه کانون اردبیل و هم‌چنین محنّا مصدق با قصه «هدیه خاله نگین» از مرکز شماره یک کانون اردبیل را به‌عنوان نفرات برگزیده اعلام شدند.

در بخش بزرگ‌سال نیز زهرا محیطی با قصه «دیو سیاه دم به سر» از کانون خلخال، یحیی یوسفی اصل با قصه «قیچی بیکار» از مرکز شماره پنج کانون اردبیل و لیلا نظمی با قصه «بادی که خوابش می‌آمد» از مرکز شماره دو کانون اردبیل به‌عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم احمد پروستان از اردبیل با قصه «دنیا این‌طور نمی‌ماند» به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرد و شهلا قدیرزاده با قصه «غاز» از شهرستان نمین شایسته تقدیر شناخته شد.

گفتنی است پخش نماهنگ بهار از تولیدات انجمن سرودکانون استان، دابسمش، اجرای قصه نمایش گل اومد بهار اومد با هنرمندی اعضای مرکز شماره‌ی دو کانون اردبیل، سخنرانی مدیرعامل شرکت ایرانیش، شوخی با تصاویر و قرائت بیانیه توسط رقیه نوروزی نماینده هیئت داوران از بخش‌های مختلف برنامه در این مراسم بود. 

شایان‌ذکر است آیین اختتامیه مرحله‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان، مربیان، اعضا، جمعی از خانواده‌ها و رضا ناصح مدیرعامل و کارکنان شرکت ایرانیش عصر روز ۱۱ مهرماه سال ۱۴۰۱ در سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی (شاهد) برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =