نوقلمان گیلانی به شاعران و نویسندگان «سلامی دوباره» گفتند

آیین ادبی «دوپنجره» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان«سلامی‌دوباره»، به‌میزبانی مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه ساختارمند و مرکزمحور که با هدف آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان استانی صورت‌می‌گیرد، ۷ آذر ۱۴۰۱ با حضور صاحبان قلم و اندیشه و جمعی از نوقلمان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا برگزارشد.

طی این نشست که با بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات شاعران، نویسندگان و پژوهش‌گران فعال در حوزه کودک و نوجوان انجام‌گرفت، ۳ تن از خالقان آثار ادبی برای آینده‌سازان ایران اسلامی حضورداشتند و ضمن نقد و بررسی اعضای نوقلم کانون، به ارایه راهکارهای سازنده درجهت ارتقای سطح آگاهی و کیفیت‌بخشی به آثار مخاطبان‌پرداختنند.

براساس این گزارش، رقیه‌آزادنیا، شاعر و منتقد ادبی از میهمانان این آیین بود ودر ارتباط با ضرورت افزایش دایره واژگانی و آشنایی با آثار فاخر برای سُرایش و نگارش صحبت‌کرد.

مربی‌مسئول کانون پرورش فکری شهرستان شفت در عین‌حال، خودباوری و تکیه بر قابلیت‌های فردی را مهم و ضروری ارزیابی‌کرد و تقویت این توان‌مندی و بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب نظران را برای پیشرفت در عرصه ادبیات خواستارشد.

زهرا سراباتی، شاعر حوزه کودک سخنان خود را با مرور خاطره‌های عضویت در مرکز فرهنگی هنری کانون صومعه‌سرا آغازکرد و فضای جذاب و مربیان خلاق این مجموعه را در علاقه‌مندسازی و استمرار فعالیت مخاطبان در عرصه ادبیات، موثردانست.

رویارحمت‌زاده، پژوهش‌گر و نویسنده کتاب«میرزاکوچک جنگلی»  هم از ضرورت اُنس و الفت با کتاب و نقش تاثیرگذار مربیان کانون در ارایه فعالیت‌های کتاب‌محور به کودکان و نوجوانان سخن‌گفت.

وی عضویت در کانون پرورش فکری را نقطه عطفی در فعالیت‌های ادبی خود خواند و با خاطرنشان‌کردن رفتار صمیمی مربیان این مجموعه با مخاطبان‌گفت: هم‌نشینی با مربیان و اعضای کانون فرصت مغتنمی است که بایستی قدردانسته‌شود.

رحمت‌زاده هم‌چنین، به معرفی کتاب«میرزاکوچک جنگی» و دلایل نگارش آن پرداخت و تاثیرگذاری این شخصیت برجسته و ضرورت آشنایی هرچه بیش‌تر با این روحانی مبارز را دلیل اصلی نگارش و انتشار کتاب اعلام‌کرد.

براساس این گزارش، خوانش آثار از سوی اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و بیان نقطه‌نظرات و ارایه راهنمایی‌ها توسط میهمانان، پایان‌بخش این نشست به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =