کد خبر: 320801
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
سرمایه‌های کانون باید صیانت شود

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری با حضور در جمع کارکنان کانون مازندران، هدف حراست را صیانت از سرمایه‌های این مجموعه فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روح‌الله عباسی‌نژاد، ضمن حضور در کانون استان مازندران و دیدار با کارکنان این اداره‌کل، از مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری بازدید کرد و گفت: کانون به عنوان یک نهاد فرهنگی اثرگذار، از ظرفیت‌های متعدد و متنوعی برخوردار است و تفکر خلاق و نوآور از مولفه‌های مهم سرمایه انسانی این مجموعه محسوب می‌شود. وی اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که بر مبنای تفکر خلاقانه شکل می‌گیرد یقینا جاذبه بیشتری دارند و با اقبال بالاتر مخاطبین مواجه می‌شوند.

سرمایه‌های کانون باید صیانت شود
وی از کانون پرورش فکری به عنوان کانون ظرفیت‌ها یاد کرد و تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌های موجود در جای خود به درستی بهره گیری شود، کانون در نقطه درخشان‌تری قرار می گیرد.
عباسی‌نژاد با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری باید در نیل به جایگاه واقعی خود، بیش از پیش همراهی شود، افزود: بر همین اساس مجموعه حراست، خود را مکلف به حمایت سرمایه‌های انسانی آن در مسیر رشد و بالندگی فردی و سازمان می داند.
مدیر دفتر مرکزی حراست در بخش دوم صحبت‌های خود، حراست را مامن و جایگاهی برای صیانت از همکاران و کانون عنوان کرد و با تاکید بر اینکه منابع انسانی، مهم ترین سرمایه سازمان به حساب می‌آید، بر لزوم حمایت و مراقبت از این سرمایه تاکید کرد.
این مسؤول به رویکرد جدید در حراست کانون اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم با تعمیق روابط و تعامل‌ درون‌سازمانی، به اعتمادسازی بیشتر در این مجموعه کمک کنیم و با توسعه آرامش سازمانی، حراست را از حاشیه به متن سوق دهیم.
وی اضافه کرد: حراست، امری همگانی و حوزه خدمت بی منت است نه منصب و بر این اساس؛ فاصله‌ و تفکیک غیرکاری میان عموم همکاران و مجموعه حراست قال نیستیم.
عباسی‌نژاد در قسمت دیگر صحبت‌های خود به برخی دیگر از رویکردهای جدید حراست کانون اشاره داشت و افزود: حراست باید متولی صیانت باشد نه مترصد انحراف و شکایت، لذا کرامت مداری، امانت‌داری و اعتمادسازی از اصول مهم و مورد توجه ماست.

سرمایه‌های کانون باید صیانت شود
او همچنین، رویکرد حراست را اصلاحی و پیشگیری دانست و تصریح کرد: صیانت از این نهاد فرهنگی به سلامت پایدار و سرعت ارتقای آن کمک خواهد کرد.
پرهیز از جزم نگری و خرده‌گیری، کمک به رفع موانع دست و پاگیر ، تسهیل گری و تلاش برای رونق فعالیت‌ها و فرصت‌دهی برای بازگشت و اصلاح را از دیگر موارد مطروحه از سوی مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری در استان مازندران بود.
عباسی‌نژاد با اشاره به طرح «همیاران حراست» اظهار کرد: حراست مامن و ملجاء همکاران بوده و لازم است تا با اعتمادسازی زمینه‌ای ایجاد شود تا همکاران مسایل و دغدغه‌های خود را به صورت شفاف و مطمئن طرح کنند و البته انتظار می رود که همه عزیزان خود را در این مسولیت مهم و مسیر ارزشمند، شریک و سهیم بدانند.
وی همچنین تاکید کرد: تصمیم‌های متقن و عادلانه، تقویت نقش مشاوره‌ای برای مدیران، جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های سازمان در بخش انسانی و مالی، پرهیز از قضاوت عجولانه و پیش‌داوری و توجه ویژه به امر صیانت و باورمندی اهمیت و جایگاه کانون در حوزه تربیت و انعکاس صریح مشکلات و مسایل سازمانی، مرجع اعتماد بودن و اقتدار در اوج تواضع را از دیگر موارد مهم حراست در رویکرد جدید است.
او در عین حال شعار حراست را تبیین نقش خودمراقبتی و خودصیانتی در سلامت سازمانی عنوان کرد و از همه کارکنان کانون خواست تا همیار و همراه حراست در تحقق این مهم باشند.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در پایان ضمن قدردانی از خدمات همکاران، تاکید کردند؛ اهتمام به حفظ بیت‌المال و صیانت از موازین و باورهای اعتقادی و اصول و بنیان‌های استوار اخلاقی؛ مورد انتظار همه همکاران بزرگوارمان در خانواده بزرگ کانون است که ان‌شاالله دنبال خواهد شد.

سرمایه‌های کانون باید صیانت شود
او همچنین ضمن تاکید بر جایگاه مبانی تربیتی و آموزشی؛ بازتولید محتوای فاخر و متعالی مبتنی بر نظام تربیت اسلامی در برخی موارد آموزشی را یکی از مولفه های موثر صیانت آینده ی نسل مخاطب دانست.
مدیرکل کانون مازندران در ابتدای این برنامه به ارایه گزارش آماری از وضعیت مراکز فرهنگی هنری استان و فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی کانون مازندران و همچنین فعالیت‌های کانون زبان استان پرداخت.
محمدعلی یزدان‌شناس اظهار داشت: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، در کنار فعالیت‌های عمومی کانون، کارگاه‌های تخصصی نیز با حضور مربیان بخش آزاد در قالب کارگاه‌های فصلی برگزار شد که بر اساس آمار موجود در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۷۰ کارگاه تخصصی برای ۳هزار و ۱۳۰ عضو برگزار شد.
وی به شاخص‌سازی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: بر اساس ظرفیت هر مرکز برخی از فعالیت‌ها مانند نجوم، پژوهش، هنرهای تجسمی و نمایشی به صورت ویژه مورد توجه بوده است.
یزدان‌شناس با اشاره به سه فعالیت شاخص کانون مازندران در فصل تابستان بیان کرد: مبتنی بر گردش‌پذیر بودن استان مازندران و متاثر از تشکیل کارگروه فرهنگی سواحل استان مازندران که مورد تاکید استاندار نیز بود؛ در طرح تماشاخانه سیار، ۲۴ اجرای نمایشی در سواحل و تفرج‌گاه‌های سراسر استان انجام شد که مورد استقبال و تحسین مردم و مسؤولان قرار گرفت.

سرمایه‌های کانون باید صیانت شود
وی از رشد قابل ملاحظه ۷۰ درصدی در بخش بودجه کانون مازندران نیز سخن گفت و اضافه کرد: به واسطه برگزاری فعالیت‌های موثر در کانون شاهد چنین موفقیتی بودیم.
برگزاری اردوهای جهادی با عنوان پیک امید در مناطق کم‌برخوردار استان، از دیگر موارد اشاره شده یزدان‌شناس بود که در این خصوص گفت: این طرح با هدف توسعه عدالت فرهنگی و اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار و کمتر توسعه‌یافته استان انجام می‌شود که امسال ۴۴ برنامه پیک امید در سراسر مازندران کام کودکان روستایی و مناطق کم‎تر توسعه یافته را با خدمات کانون شیرین ساخت.
مدیرکل کانون مازندران از طرح موکب سیار به عنوان دیگر طرح این استان یاد کرد که در آن جمعی از همکاران و مربیان کانون به صورت داوطلبانه با حضور در مسیر راهپیمایی اربعین به مدت ۱۰ روز برای کودکان و نوجوان زائر خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه کردند.
وی در بخش دیگر به اهمیت کار و اثربخشی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی اشاره کرد و یادآورشد: به دلیل فرسودگی برخی از خودروها، دیگر امکان ارایه خدمات برای کودکان و نوجوانان روستایی مقدور نیست. بنابراین در طرحی که به استاندار مازندران ارایه شد، تلاش کردیم تا از حمایت مسؤولان استانی برای توسعه این بخش و جایگزینی خودرو بهره گیریم.
یزدان‌شناس در پایان به بودجه استانی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بودجه استانی کانون از سرفصل بودجه فرهنگ و هنر تامین می‌شود؛ نمی‌توان خیلی شاهد تامین انتظارها بود. بر همین اساس پیشنهاد می‌شود تا ستاد نسبت به حمایت از این بخش اهتمام ویژه‌ای کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =