تفاهم‌نامه مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و کانون امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و کانون پرورش فکری، برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی خدماتی کودکان و نوجوانان و تولید مسکن با حضور مدیرعامل این دو مجموعه، صبح روز ۱۵ آذر در محل سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک، شناسایی اموال و دارایی‌های  منقول و غیرمنقول (سرمایه‌ای) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای مولدسازی، ساماندهی، سرمایه‌گذاری خلق ارزش و افزایش درآمدهای پایدار کانون بدون رشد نقدینگی و در راستای کاهش وابستگی به بودجه عمومی دولت و تامین بودجه غیر تورم‌زا عنوان شده است.

در این تفاهم‌نامه هشت ماده‌ای، همکاری و مشارکت در ساخت و بهره‌برداری مجموعه‌های خدماتی (فرهنگی، هنری، آموزشی، تفریحی، فراغتی، تجاری و فضای سبز و باز) برای رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنها بر اساس ارزش‌ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین همکاری و مشارکت در تولید واحد مسکونی در اراضی متعلق به کانون در مناطق شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است.

پیمان پیرفرشی معاون مسکن سازمان نوسازی در این مراسم گفت: تفاهم‌نامه همکاری در زمینه احداث مسکن و نوسازی اراضی در مناطق تهران و بین سازمان‌های دولتی و حاکمیتی به منظور هم‌افزایی و ارزش‌افزایی یکی از مهمترین اقدام‌های شهرداری تهران با تدبیر آقای علیرضا زاکانی شهردار تهران به منظور بهره‌گیری از ظرفیت منابع شهری است و ما در این راستا، تاکنون بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه را منعقد کرده‌ایم. کانون از مجموعه‌های ریشه‌دار کشور است و ما امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه قدمی دیگر برای هم‌افزایی با نهادهای فرهنگی برداریم.

در این مراسم حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: سرعت عمل برای این همکاری بسیار خوب بوده است. امیدوارم با شناختی که از این مجموعه حاصل شده است، به فوریت این موضوع دنبال شود تا باقیات صالحاتی در عرصه تربیتی باشد. مضاف بر اینکه ساخت مسکن برای کسانی که در حوزه انسان‌سازی فعالند برای مجموعه شهرداری تهران و سازمان نوسازی نیز ارزشمند خواهد بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری در حاشیه آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: کانون بر اساس وظایف ذاتی خود، به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای دارد. از یک طرف بسترسازی محتوایی که در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها دنبال می‌شود از سوی دیگر تامین فضاهای کالبدی این مهم برای ما حایز اهمیت است. هر دو حوزه چه در بستر محتوا و چه در بستر کالبدی متخصصان خود را، می‌طلبد. بر اساس توافقنامه‌ای که روز ۱۵ آذر ۱۴۰۱ با سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد، این سازمان متعهد شد تا نسبت به نوسازی مراکز فرهنگی کانون که بیش از ۳۸ مرکز در شهر تهران است، ظرف یک سال آینده اقدام کند.

وی تاکید کرد: همچنین تامین مسکن برای مربیان مراکز کانون که تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده‌اند، از دیگر مباحثی است که در این تفاهم‌نامه به آن پرداخته شده است. مضاف بر اینکه ما در تلاشیم تا «شهر جهانی کودک» را، با اتکا به ظرفیت‌هایی که تاکنون مغفول مانده است، به مرحله اجرا درآوریم. این کار نیازمند فعالیت‌های تخصصی با شهرداری تهران و سازمان نوسازی است. اگر چه در بحث تامین محتوا، کانون پرورش فکری اقدام خواهد کرد ولی موضوع ساخت و امکانات آن نیازمند همکاری با سازمان نوسازی است.

سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در حاشیه این آیین با تاکید بر اینکه ساخت مسکن و بافت‌های فرسوده و فضاهای فرهنگی و غیرمسکونی از اولویت‌های مدیریت سازمان نوسازی شهرداری است، گفت: یکی از محورهای این تفاهم‌نامه تامین مسکن برای کارکنان و مربیان کانون در شهر تهران ذیل قرارگاه جهادی مسکن است. بحث دوم، توجه به ظرفیت‌های کانون، در کنار فعالیت‌های فرهنگی است که می‌تواند با هم‌افزایی رخداد جدیدی را رقم زند.

او همچنین افزود: تلاش برای ایجاد «شهر جهانی کودک» در منطقه دو تهران با کمک شهرداری و سازمان نوسازی در این راستا قرار دارد. با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد بحث طراحی و اخذ مجوزهای این فعالیت فرهنگی بزرگ که در مقیاس بین‌المللی بی‌همتا خواهد بود، به سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد و امید است در فضای مشارکتی بتوانیم کار فاخری را در شهر تهران رقم بزنیم.

بنا به گفته سازمان نوسازی شهر تهران مولدسازی ۳۸ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه است و سازمان نوسازی تلاش خواهد کرد با مولدسازی این مجموعه‌ها به توسعه فضاهای آموزشی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =