کد خبر: 320927
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
«هر هفته یک فیلم تئاتر» از شب یلدا اکران می‌شود

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون از شب یلدا با طرح «هر هفته یک فیلم تئاتر» قرار است پایان هر هفته یک فیلم تئاتر از مجموعه آثار نمایشی خود را به صورت رایگان به کودکان و نوجوانان هدیه کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طرح نمایش‌نما ارتباط مجازی کودکان و نوجوانان با تئاتر است که با آغاز اپیدمی کرونا از سال ۱۳۹۹ به همت مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون کلید خورد و بیش از ۶۰ فیلم تئاتر در پایگاه اینترنتی کانون در دسترس کودکان، نوجوانان و سایر علاقه‌مندان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این مجموعه تخصصی قصد دارد پایان هر هفته یک فیلم تئاتر را در اختیار مخاطبان قرار بدهد تا کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فارسی‌زبانان سراسر دنیا بتوانند در کنار خانواده‌یشان از تماشای تئاتر به صورت آنلاین لذت ببرند.

بر همین اساس مرکز تولید تئاتر کانون از ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در قالب بسته فرهنگی رایگان با عنوان «هر هفته یک فیلم تئاتر» را در پایگاه خود به صورت آنلاین از ساعت ۹ صبح هر پنج‌شنبه تا ۱۲ شب جمعه اکران می‌کند.

این طرح همزمان با شب باستانی یلدا آغاز و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت و دو روز پایانی هفته هر پنج‌شنبه و جمعه، کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به پایگاه کانون به نشانی cinema.kpf.ir/film یک فیلم تئاتر را در کنار خانواده تماشا کنند.

این اقدام با هدف برقراری عدالت فرهنگی، حفظ زنجیره ارتباط مخاطبان با این هنر سازنده، پرکردن اوقات فراغت با یک سرگرمی سالم و نشاط‌انگیز و بردن تئاتر به خانه‌های بچه‌ها به عنوان فعالیتی با کارکردهای آموزشی‌تربیتی اجرا می‌شود.

نمایش‌های آرزوهای یک موش کور، آب و دیگران، افسانه‌های نو، حکایت مرد کوهستان، خرس آرکانسا، دختر کدو تنبل، پیرمرد و ببر، زشت و زیبا، راز گنجور، افسانه ماردوش، گنجشکک اشی مشی، یک روز و دو فصل از جمله این نمایش‌هاست.

فیلم‌تئاترهای کانون در رده‌های سنی کودک و نوجوان از طریق پایگاه اینترنتی cinema.kpf.ir/film در قالب طرح نمایش‌نما به نمایش در خواهد آمد و علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

جدول اکران فیلم‌تئاترهای کانون به مناسبت شب یلدا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =