نشست علمی آموزشی ساخت موشک آبی در کانون سمنان

نشست علمی و آموزشی ساخت موشک آبی ویژه اعضای پسر نوجوان با مشارکت دانشکده هوافضا در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نشست علمی و آموزشی ساخت موشک آبی در آستانه‌ی چهاردهمین ویژه‌برنامه‌ی هفته‌ی پژوهش با دعوت از الیاس لکزیان استادیار دانشگاه هوافضا و با حضور ۲۷ نوجوان پسر عضو مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو سمنان، سرخه، مهدی‌شهر و شهمیرزاد پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

نشست علمی آموزشی ساخت موشک آبی در کانون سمنان

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای نشست ضمن تسلیت شهادت ایام فاطمیه(س) و گرامی‌داشت هفته‌ی پژوهش، اجرای فعالیت‌های علمی، تحقیقی و پژوهشی را برای مخاطبان نوجوان مفید دانست و بر توجه به اهمیت پژوهش کاربردی که به‌صورت خلاقانه و کارگاهی انجام می‌شود، تأکید کرد.

نشست علمی آموزشی ساخت موشک آبی در کانون سمنان

وی افزود: حضور در جمع نوجوانان، امیدها را زنده می‌کند و سعی داریم تا زمینه را آماده کنیم برای فضاهایی که در عرصه‌های متنوع علمی به‌صورت خلاقانه، کاربردی باشد و بتواند پژوهش‌های کاربردی در فرایند زندگی نوجوانان اثرگذار باشد.

لکزیان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست‌ها، ارتباط بین دانشگاه با مدارس و مراکز تربیتی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و امیدواریم با اجرای این نوع فعالیت‌ها و برنامه‌ها بتوانیم نوجوانان را به گرایش رشته‌های تخصص‌محور، هدایت کرده و مهندسان سازنده و خلاقی در آینده، تربیت کنیم و مسیر خوبی را به نوجوانان نشان دهیم.

نشست علمی آموزشی ساخت موشک آبی در کانون سمنان

استادیار دانشکده هوافضا سمنان افزود: کودکان ما مهم‌ترین سال‌های عمر خود و در واقع بهترین و تازه‌ترین دوران زندگی که آموزش‌های اصلی و اساسی را در آن فرامی‌گیرند و دوان بسیار مؤثری است، با معلمان و مربیان سپری می‌کنند و بی‌شک آن‌ها در جهت‌دهی شغلی فرزندان نقش بسزایی دارند و انتظار می‌رود که مربیان از فضای کاذبی که برای ارزیابی کودکان و نوجوانان به‌وجود آمده، دوری گزینند و با پرهیز از ارزیابی غیر حرفه‌ای و با ایجاد یک فضای واقعی، استعدادهای نهفته و خلاقانه‌ی آن‌ها را کشف و شناسایی کنند.

وی تأکید کرد: بایست به این نکته توجه داشت که کودکان و نوجوانان از بدو امر در تمام زمینه‌ها شاخص نیستند و هرکسی بایست بر اساس توانایی خودش سنجیده شود.

لکزیان در پایان سخنانش یادآور شد: از فضای مجازی و رسانه‌ای که مانند یک شمشیر دولبه است، بهره‌برداری نامناسب می‌شود و این بزرگ‌ترها هستند که بایست با آموزش متناسب، دانش‌آموزان را با این فضای کاربردی و مفید آشنا کنند.

نشست علمی آموزشی ساخت موشک آبی در کانون سمنان

در ادامه‌ی نشست، یکی از دانشجویان به نحوه‌ی ساخت موشک آبی ازجمله ساختار داخلی و خارجی موشک‌ها، بکارگیری مواد و روش‌های نوین ساخت، بکارگیری اصول آیرودینامیکی مناسب برای طراحی، شناخت و بکارگیری اجزای هدایت‌کننده موشک‌ها، شناخت و بکارگیری تجهیزات ایمنی در موشک‌ها، طراحی و ساخت لانچر و... پرداخت و اعضا با همراهی مربیان و دانشجویان منتخب، شروع به ساخت موشک کردند و در پایان به‌صورت آزمایشی به پرتاپ آن پرداختند.

نشست علمی آموزشی ساخت موشک آبی در کانون سمنان

گفتنی است، مقرر شد مسابقه‌ی نهایی پنج‌شنبه یکم دی سال جاری در فضای دانشگاه سمنان، برگزار و به دو تیم برگزیده جوایزی اهدا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =