نشست هم‌اندیشی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد برگزار شد

نشست هم‌اندیشی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سالن حمیدیای استانداری یزد روز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در بخشی از این نشست کلام خود را با بیان قصه «قبر بی‌سنگ و نشان» شهیدمسعود سلطانی‌گردفرامرزی با توجه به ایام فاطمیه شروع کرد و در ادامه از تلاش مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی و از حضور میهمانان و مدیران کل حاضر در جلسه تشکر کرد.

نشست هم‌اندیشی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد برگزار شد

علی‌اکبر عزیزی با بیان خاطره‌هایی از کودکی خود و نشستن پای قصه‌های پدربزرگ و مادربزرگ و جدا کردن پنبه از کلزکها(قسمت چوبی آن)، از کانون و سایر مدیران خواست تا این صحنه‌ها را زنده کنند و به خانه‌ها برگردانند تا نسل ما از فضای پرمخاطره مجازی فاصله بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد پیرو نظر مثبت استاندار یزد، دستور داد تا نکته‌های درخواستی کانون به صورت ابلاغ به دستگاه‌های مرتبط ارسال شود و مدیران موظف به همکاری کامل در این زمینه شوند.

وی با ابراز تمایل برای اجرای حتی یک برنامه در شهرستان‌های استان و اینکه بزرگترین قصه‌خوان کشور مقام معظم رهبری هستند از کانون خواست تا در انتخاب موضوع‌ها دقت کرده و اصالت دینی، مذهبی، ایثارگری، فداکاری و انقلابی را حفظ کنند.

عزیزی در پایان صحبت‌های خود رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را نماینده خود معرفی و از مدیرکل کانون استان یزد خواست تا جلسه‌های بیشتری را با دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه با شکوهتر این جشنواره برگزار کنند.

چراغ قصه‌گویی در استان یزد پرفروغ است

در ادامه این جلسه مدیرکل کانون استان یزد با بیان اینکه از ۲۴ دوره برگزاری این جشنواره، استان یزد ۲۳ دوره برگزیده داشته و اینکه چراغ قصه و قصه‌گویی در استان پررونق و پرفروغ است را نگاه جریان‌سازی دانست نه فقط صرف شرکت در  یک جشنواره.

سیده‌عالیه قوامی در  تکمیل صحبت‌های خود به جشنواره‌های قصه‌گویی استانی از جمله «چله قصه‌ها» (ویژه قصه‌های بومی و محلی)، جشنواره قصه‌گویی سبک‌بالان عاشق (یادواره ۴۰۰۰ شهید دفاع مقدس استان یزد) و قصه‌گویی رضوی و مراحل استانی، منطقه‌ای و کشوری جشنواره قصه‌گویی اشاره کرد.

انتخاب یزد به عنوان میزبان جشنواره قصه‌گویی هوشمندانه است

مشاور معاون فرهنگی کانون با اظهار امیدواری به خاطر اینکه استانداری یزد با این حلاوت پای کار آمده صحبت‌های خود را شروع کرد و انتخاب استان یزد را برای برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، انتخابی هوشمندانه دانست.

حسین موذن در ادامه خود را حامل پیام دوستی و سلام گرم مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بیان کرد و حکم عالیه قوامی مدیرکل کانون استان یزد به عنوان مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را به علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد اهدا کرد.

دریافت ۱۲هزار و ۲۷۴ قصه در بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی

رییس دبیرخانه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز در این نشست تاریخچه‌ای از شروع جشنواره قصه‌گویی برای آشنایی مدیران‌کل شرکت کننده ارائه کرد و گفت: در سال ۱۳۸۰ استان یزد میزبان سطح کشوری بوده، اما از سال دهم این جشنواره، وارد عرصه بین‌المللی شدیم.

الهام دارابی افزود: حضور ۲۷هزار قصه‌گو در جشنواره نماد روشنی از جریان‌سازی این برنامه است که حتی در  دوران فراگیری بیماری کرونا متوقف نشد و به صورت غیرحضوری و زنده برگزار شد.

مسئول دبیرخانه بیست‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه بخش‌های مختلف این جشنواره را معرفی و به حضور قصه‌گویانی از کشورهای کنیا، کانادا، کلمبیا، هند، ترکیه و سوریه اشاره کرد.

همچنین بخش‌های دیگری مانند کتاب، پایان‌نامه، جستارنویسی و مقاله‌نویسی را راهی برای ورود دانشگاهیان به این جشنواره دانست.

وی با اشاره به ارسال ۲هزار و ۸۴۹ اثر در بخش ۹۰ ثانیه‌ای افزود: دنیای ما فقط به متخصص نیاز ندارد، بلکه به آدم‌های مهربان نیاز دارد.

دارابی آمار کل قصه‌های ارسالی به دبیرخانه را ۱۲هزار و ۲۷۴ قصه عنوان کرد که از این تعداد ۹۵ قصه به مرحله پایانی و به استان یزد اعزام خواهد شد.

وی از قصه‌گویانی که بیش از سه بار برگزیده شدند به عنوان سرمایه‌های کانون در جشنواره یاد کرد و افزود: هدف ما تربیت نسلی برای ایران اسلامی است و برای برقراری عدالت اجتماعی این قصه‌گویان در سراسر استان قصه خواهند گفت.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دی ۱۴۰۱ در یزد برگزار می‌شود.

نشست هم‌اندیشی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد برگزار شد

نشست هم‌اندیشی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =