جشن یلدای قصه ها در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برگزار شد

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت شب یلدا برنامه های متنوع فرهنگی هنری و ادبی را با حضور کودکان و نوجوانان برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این ویژه برنامه‌ها مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون کردستان اقدام به برپایی آیین جشن یلدا با حضور پر شور اعضا و خانواده‌های آنان کردند.

این مراکز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به معرفی یلدا و آداب و رسوم بومی و محلی آن پرداخته و این مناسبت ملی را گرامی‌داشتند.

مرکز فرهنگی هنری شماره 4 سنندج با دعوت از مدارس و اجرای برنامه های قصه گویی، ۱بحث آزاد و پرسش و پاسخ در مورد شب یلدا، خافظ خوانی، اجرای بازی و سرگرمیو شعرخوانی جشن شب یلدا را برگزار کردند .

بنا بر این گزارش، به مناسبت بلندترین شب سال، آیین  شب یلدا همزمان با فرارسیدن آخرین روز فصل پاییز و گرامی‌داشت شب یلدا در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورشی شماره 2 بانه با اجرای برنامه هایی از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی، حافظ خوانی، نمایش، معرفی ایام و وقایع، معرفی آداب و رسوم یلدا و شاهنامه خوانی کاردستی اوریگامی با موضوع انارهای شب یلدا ، سفال گری ظروف یلدایی و انارهای یلدایی و نقاشی با موضوع یلدادر خانه ما از جمله فعالیت‌هایی بود که در این روز اجرا گردید.

این گزارش می افزاید: همزمان با پایان روزهای پاییزی و فرارسیدن یلدا و با هدف گرامیداشت این سنت قدیمی و آشنایی بیشتر کودکان با سنت های یلدایی، مراسمی در مرکز فرهنگی هنری شماره دو مریوان برگزار شد.

در این مراسم که دانش آموزان دبستان رویش زندگی به همراه مادرانشان حضور پیدا کردند با شرکت در کارگاه کاردستی به ساخت و تهیه کلاه مقوایی به شکل انار پرداختند.

از دیگر برنامه های این مراسم، قصه گویی، شعرخوانی و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری بود که با استقبال خوب کودکان و والدین روبرو شد.

همچنین حضور دانش آموزان مدرسه سیمای فرهنگ در مرکز و برگزاری کارگاه حافظ خوانی، قصه گویی و اوریگامی از دیگر برنامه های این مرکز بود.

با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با آداب و رسوم و آیینهای این شب باستانی بصورت حضوری برگزار شد .

مرکز فرهنگی هنری قروه نیز به همین مناسبت ضمن معرفی کانون و فعالیتها .علت جشن یلدا و برگزاری دورهمی ها و حافظ خوانی برای دانش آموزان شرح داده شد . ازقبل برای حافظ خوانی برای دانش اموزان غزل های حافظ چاپ و دراختیار آنها گذاشته شد که در ادامه به انجام فعالیت مشاعره پرداختند قصه گویی و پذیرایی از اعضا پایان بخش برنامه بود.

به مناسبت بلندترین شب سال برنامه های متنوع فرهنگی ،هنری و ادبی در مرکز بیجار با عنوان « یلدای کودکان دیار گروس » برگزارشد. در این ویژه برنامه برای اعضا و دانش آموزان به معرفی یلدا و آداب و رسوم بومی و محلی آن پرداخته و این مناسبت را گرامی داشتند.

این ویژه برنامه با هدف آشنایی اعضا و دانش آموزان با رسم و رسوم و آیین شب یلدا و آشنایی دانش آموزان با فعالیت های کانون و جذب اعضا برگزار شد. در این ویژه برنامه فعالیت هایی همچون قصه گویی ، حافظ خوانی،معرفی ایام و وقایع ، جلسه پرسش و پاسخ ، کارگاه سفالگری و کارگاه ادبی برگزارشد. در خاتمه به تعدادی از دانش آموزان در بخش های مختلف جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.        

مراکز شماره 2 سقز، کامیاران، مرکز 5 فرجه سنندج ، مجتمع سنندج، سریش آباد و دهگلان نیز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی شب یلدا را برای کودکان و نوجوانان ماندگار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =