کد خبر: 321325
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
بازدید 226
کانون لرستان در شو چله

هم زمان با جشن های شب یلدای فاطمی(س)، برنامه های مختلفی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ هم زمان با جشن های (شو چله) شب یلدای فاطمی(س)، برنامه های مختلفی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شدند.

براساس این گزارش: در خرم آباد، مرکز شماره چهار با همکاری مدرسه جشن یلدا همراه با اجرای برنامه های فرهنگی ادبی را برگزار شد و در مرکز شماره سه خرم آباد با حضور دانش آموزان نمایش سایه ای «ننه سرما» اجرا شد همچنین ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز شماره یک، دو، سه، پنج خرم آباد و مرکز بدرآباد برای کودکان ونوجوانان به انجام شدند.
در شهرستان الشتر با توجه به اینکه کانون این شهرستان به عنوان پایگاه خانه محیط زیست  انتخاب شده است با دعوت از کارشناس محیط زیست ویژه برنامه ای با موضوع شب یلدا و چگونه به محیط زیست کمک کنیم برگزار شد. 
در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان دورود جشن یلدا همراه با برنامه های: حافظ خوانی، معرفی سنت‌ها و آیین های منطقه ی لرستان، بازگویی داستان های یلدایی، بیان تاریخچه ی یلدا، کتابخوانی و قصه گویی و شعر خوانی با حضور اعضا و دانش آموزان به اجرا درآمدند.
در بروجرد، مرکز شماره یک، دو و سه کانون پرورش فکری جشن های شب یلدا را با دعوت ازمدارس اجرا کردن که دراین ویژه برنامه ها؛ معرفی ایام و وقایع، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و دکلمه و شعرخوانی، قصه گویی توسط مربیان و اعضا انجام گرفت و مربیان مرکز یک بروجرد باحضور در جمع دانش آموزان روستای گنجینه دبیرستان دوره اول فتح المبین، جشن یلدا، فال چل سِرو، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و قصه گویی و معرفی آداب و رسوم را برگزار کردند.
در مراکز فرهنگی هنری کانون درشهرستان های نورآباد، پلدختر، الیگودرز، کوهدشت، اشترینان وازنا ویژه برنامه هایی برگزار شدند که دراین جشن ها؛ شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، دکلمه و شعرخوانی، قصه گویی اجراشد. 
گفتنی است؛ کتابخانه های سیار نیز در روستاها و مناطق کم برخوردار به اجرای برنامه پرداختند. دراین ویژه برنامه ها کتابخانه سیار شماره یک هدایایی را از سوی کانون به کودکان ونوجوانان اهدا کرد. 

 

کانون لرستان در شو چله

کانون لرستان در شو چله

کانون لرستان در شو چله

کانون لرستان در شو چله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =